ח"כ עאידה תומא-סלימאן יוזמת הצעת החוק לביטול הנצחת 'מורשת זאבי'

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), יוזמת הצעת החוק לביטול הנצחת "מורשת זאבי". זאת, בתגובה לפרסומים לפיהם משרד ראש הממשלה שוקל למצוא אתר הנצחה לרחבעם זאבי: "מסר פסול ופגיעה באזרחי המדינה בכלל ובנשים וערבים בפרט".

2017-04-13_165918

"אנס" רוסס על שלט באחד הרחובות ע"ש רחבעם זאבי (צילום: שיחה מקומית)

" מורשתו של רחבעם זאבי הינה מורשת של גזענות, אפליה, שנאת האחר וסמל לקו שדגל בטרנספר של האזרחים הערבים, מורשת זו יש להיפטר ממנה במקום להנציחה, מעשיו של רחבעם זאבי מטילים כתם לכל החיים על החברה הישראלית ויש להיפרד ולהתנער מהם בהקדם האפשרי. ההתעקשות הזו להנצחה מוכיחה כי ראש הממשלה מתגעגע ודוגל באותם ערכים של שנאה והפחדה, ערכים של פשעי מלחמה והוצאה  להורג של אסירים, מעשים וערכים בהם דגל זאבי, במקום להוקיע מורשת זו ולפעול למיגורה, ראש הממשלה מביע תמיכה בה", הדגישה ח"כ תומאסלימאן.

עוד הוסיפה ח"כ תומאסלימאן: "ההתעקשות הזו מהווה פגיעה באזרחי המדינה בכלל ובנשים בפרט לאור הפרסומים על מעשיו של זאבי נגד נשים, אחרי חשיפת מעשיו והתנהלותו של זאבי נגד הנשים היה מן הראוי להצביע בעד הצעת החוק –במקום לדאוג לבלומה-, בלימת הצעת החוק וההתעקשות הזו להנצחה מהווה מסר פסול לפיו מטרידם נהפכים לדמות ראויה לשבח במקום גינוים ועמידה איתנה נגדם".