ח"כ מישראל ביתנו מקדם חקיקה: הימין לא רוצה סגן ראש עיר ערבי בחיפה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיש היום (חמישי) הצעת חוק לפסילת נציג ציבור "התומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל", זאת לאחר שבחירתו של סגן ראש עיריית חיפה החדש, רג'א זעאתרה, מזכיר סניף חד"ש בעיר. לדברי פורר "נוכח הפרסומים כי סגן ראש העיר חיפה החדש, פרסם קריאות תמיכה בחיזבאללה, בחרם על ישראל ובפעילות נגד מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, נשנה את החוק כך שלא רק ימנע ממנו ומדומיו להתמודד, אלא אף ייתן סמכות לשר הפנים לפטר חבר מועצה שפועל נגד מדינת ישראל". לזר קפלון, יו"ר סיעת ישראל ביתנו בעיריית חיפה, הוסיף: "אני מקווה שהחוק יעבור ואז נפעל על פי החוק".

2018-12-06_202353

רג'א זעאתרה בעת הפגנה נגד הכיבוש בחיפה (צילום: אקטיבסטילס)

יצוין שכפי שנמסר בגיליון "זו הדרך" האחרון, סיעת חד"ש בחיפה חתמה השבוע על הסכם קואליציוני עם סיעת "חיים בחיפה" בראשות עינת קלישרותם, ראשת העיר. זעאתרה, יו"ר הסיעה, יכהן כסגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה (החל במארס 2021). זאת במסגרת הסכם רוטציה עם הרב דב חיון, יו"ר סיעת מרצ בעיר. נוסף לכך, יוקמו שני גופים עירוניים חדשים: האחד יקדם את עיקרון השוויון והשני – את עיקרון החיים המשותפים. ההסכם מעגן הסכמות עקרוניות בנושא קיום משותף ושוויוני בין יהודים לערבים בעיר, התנגדות לגזענות ואפליה על כל רקע וקידום מערכת החינוך הערבי והחינוך הדולשוני.

כמו כן, סיעת חד"ש, אותה מייצגים במועצה זעאתרה ושהירה שלבי, תהא מיוצגת ב-22 ועדות ותאגידים עירוניים. בין התפקידים הבולטים בהם תזכה הסיעה: יו"ר ועדת הנחות בארנונה, סגן יו"ר ועדת התרבות של העירייה, סגן יו"ר הוועדה למיגור אלימות ויו"ר תאגיד "בית הגפן".