ח"כ כסיף: תקיפות ישראל במדינות האזור אינן תורמות לביטחונם של אזרחיה

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) גינה אמש (רביעי) את "התקיפות הרצחניות שמבצעת ישראל שוב ושוב במדינות האזור שלא נועדו להבטיח את ביטחון אזרחיה, להפך, מטרתן להתגרות בהן ולהבטיח את המשך העוינות והאיבה באזור. מי שמחפש מלחמה יקבל אותה, אך מי שישלם עליה הם אזרחים חפים מפשע מכאן ומשם".

בכיר במערך המודיעין של ארה"ב גילה אתמול לסוכנות הידיעות איפי כי התקיפה שיוחסה לישראל במזרח סוריה בוצעה על סמך מודיעין אמריקאי. הבכיר סיפר עוד כי שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, שוחח על התקיפה עם ראש המוסד, יוסי כהןביום שני במסעדה "קפה מילנו" בוושינגטון

אחד מיעדי התקיפה במזרח סוריה (צילום: אלמיאדין)

על פי הדיווח בעיתון "אלאתיחאד", "סאנא", סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, דיווחה שכלי טיס של ישראל תקפו יעדים בערים אלבו כמאל ודיר אזור במזרח המדינה, בקרבת הגבול עם עיראקלפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הפועל מלונדון ומזוהה עם גורמי אופוזיציה בסוריה, הותקפו 18 יעדים בשתי הערים, ו57 בני אדם נהרגו, בהם 17 חיילים סורים. על פי הארגון, אשתקד ישראל תקפה 39 פעמים בשטחה של סוריה.

זו התקיפה הרביעית שמייחסת סוריה לישראל בשטחה בשבועיים וחצי האחרונים. בשבוע שעבר דווח על תקיפה בדרום סוריה, ושני עריקים מצבא אסד אמרו לסוכנות רויטרס כי זו כוונה נגד יעדים צבאיים באזור כיסווה שמדרום לבירה דמשק. לפי אותו דיווח, התקיפה כוונה בין היתר גם לבסיסים של ארגון חיזבאללהשבוע קודם לכן דווח על תקיפה נוספת באזור דמשק.

עוד על התקיפות הישראליות בסוריה בעמוד השער בגיליון השבוע של "זו הדרך":

https://zoha.org.il/99200