ח"כ כסיף: קיימת מדיניות ניאו-ליברלית מכוונת כדי לייבש את מערכת הבריאות

"הצוותים הרפואיים בישראל הם מהצוותים הטובים והנאמנים בעולם. אך כמו מנוע ללא דלק, גם הם – ללא תקציב ומשאבים לא יכולים לפעול כראוי", כך פתח ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) את דבריו בכנס הבחירות של המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות ומדיניות הבריאות (מלמ"ב), שנערך אתמול (ראשון). בכנס השתתפו חברי כנסת ושרים מהרשימות המתמודדות לכנסת ה-24, אשר ענו לשאלותיו של המנחה, הכתב הכלכלי מתן חודורוב.

הפגנת מתמחים לרפואה, מאי 2020 (צילום: מרשם)

 

בתחילת דבריו הסביר כסיף את הגורמים למשבר מערכת הבריאות בישראל: "אנחנו יודעים שמספרי המיטות והצוותים מצומצמים בכוונה תחילה. יש פה מדיניות ניאו-ליברלית מכוונת שנועדה לייבש את המערכות הציבוריות ככלל ולחזק את המערכות הפרטיות שפועלות לטובת העשירים". עוד הדגיש כסיף כי ישראל בתחתית מבחינת ההוצאה הציבורית על הבריאות בקרב המדינות הקפיטליסטיות המתקדמות.

בהתייחס לקורונה ולבחירות, הציג ח"כ כסיף בקצרה את התכנית של המשותפת להתמודדות עם משבר הקורונה וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית: "מעבר לבעיות שהקורונה יצרה היא גם חשפה בעיות שהיו קיימות עוד קודם. היא חשפה את הייבוש הזה גם המערכות אחרות – אם חינוך, רווחה וכן הלאה. לנו יש תכנית ברורה מאוד כיצד להתמודד עם הנזק: ביטול כל מהלכי התיאגוד והפרטת בתי החולים, הגדלת מספר האחיות והאחים והרופאות והרופאים, ביטול הפרטת שירותי בריאות התלמיד, חיזוק שירותי הרפואה המונעת, צמצום שירותי בריאות פרטיים והתנגדות לשר"פ, תכנית חירום לחיסול הפערים בין פריפריה למרכז – אחד הדברים שאנו רואים באופן מאוד קיצוני הוא פער בתוחלת החיים בין מרכז ופריפריה". יצוין שהרשימה המשותפת דורשת רפואה ציבורית ברמה הגבוהה ביותר לכל האזרחים. הגיע הזמן שכל אדם יזכה לכיסוי בטיחותי מלא ולטיפולים המתקדמים ביותר ללא כל תלות במקום מגוריו או במצבו הכלכלי", הדגיש.

 

סרטון – דבריו של ח"כ כסיף בכנס על הרפואה הציבורית

https://www.facebook.com/ofercass/posts/922295795255289