ח"כ כסיף קורא להפסיק את הרדיפה המקארתיסטית של גלנט נגד פרופ' גולדרייך

"אני מברך את חברי היקר פרופ' עודד גולדרייך על זכייתו בפרס ישראל ומחזק אותו למול הרדיפה המקארתיסטית של השר יואב גלנט. העובדה ששר החינוך מבריז מעבודה כדי לרדוף אחר שמאלנים ולהשתיק ביקורת – צריכה להטריד כל אחד, ובעיקר את כל ההורים במדינה". כך מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) בעקבות הידיעה ששודרה אמש (רביעי) בחדשות 12 לפיה השר גלנט דורש לשלול את הענקת פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב למדען הידוע בגלל עמדותיו נגד הכיבוש.

גם התארגנות המרצים מן השמאל, אקדמיה לשוויון, פרסמה הודעה לפיה "איננו זקוקים לאישורה של ממשלת ישראל כדי להתגאות בחברנו עודד גולדרייך, איש חכם, נדיב ואמיץ וחבר אהוב באקדמיה לשוויון". "אל מול המתקפות הבזויות של שר החינוך ואחרים בממסד, כולנו עומדים לצדו בסולידריות", הדגישו.

פרופ' עודד גולדרייך (צילום: מכון ויצמן)

 

בהודעת משרד החינוך נטען, בין היתר, שגולדרייך פעל על מנת למנוע ממשלת גרמניה להכריז על תנועת החרם על ישראל כ"אנטישמית". יש לציין כי בג"ץ כבר קבע שלשר החינוך אין סמכות להתערב בהענקת הפרס, וגם כי אין לקשור בין התבטאויות מקוממות לבין מתן הפרס. לאחר שהתקבלה ההחלטה, פנה גלנט לחברי הוועדה ודרש מהם לבחון מחדש את הענקת הפרס לגולדרייך, בהינתן העניין. "מצב הדברים שבו הפרופסור יקבל בידו האחת מהמדינה את הפרס היוקרתי ביותר, ובידו האחרת מקדם את ענייניה של תנועה החותרת תחת קיומה של ישראל – הוא אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת".

פרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן הגיב היום בערוץ 12 והבהיר שלא קרא להחרים את ישראל אלא חתם על מסמך שטוען שפעילות החרם על ישראל לגיטימית ולא אנטישמית. גולדרייך קבע ששר החינוך "משקר במודע" ואף "פועל באופן לא חוקי". "אם השר גלנט טוען שחתמתי על מסמך שקורא להחרים את ישראל הוא טועה או משקר במודע", אמר גולדרייך. "חתמתי על מסמך אשר מסביר שהביקורת החריפה של ארגונים שונים כלפי מדיניות ישראל בשטחים הכבושים והקריאה לסנקציות כלפיה בשל מדיניות זו אינה אנטישמיות, אלא ביקורת לגיטימית ופעולה פוליטית לגיטימית".

"בנוסף לכך, נראה שהשר פועל ללא סמכות חוקית ובניגוד מפורש למשפט הנוהג. אלא שפעולתו הפסולה הזו של השר זניחה ביחס למחדליו ולמחדליה הממשלה שבה הוא חבר ביחס לניהול המשבר הקורונה החברתי הנוכחי, אני ממשיך ועומד מאחורי המסמך שחתמתי עליו". גולדרייך ציין כי הוא שמע על הכוונה להעניק לו את פרס ישראל דרך התקשורת וכן שהוא יקבל אותו בשמחה אם אכן יוענק לו.