ח"כ כסיף פגש בכלא 6 סרבנית שנכלאה בגין התנגדותה לכיבוש ולדיכוי

יסמין ריצ'י-יהב, בת 18, ממבשרת ציון, נכלאה ביום רביעי שעבר בגלל סירובה לשרת בשטחים הפלסטינים הכבושים. ריצ'י-יהב התייצבה בלשכת הגיוס והכריזה על סירובה לקחת חלק בדיכוי העם הפלסטיני. היא נשפטה ל-10 ימי מחבוש, אותם מרצה כרגע בכלא 6.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הגיע אתמול (רביעי) לכלא 6 הצבאי שליד עתלית ונפגשה עם ריצ'י-יהב. לדבריו "פגשתי אתמול את יסמין, סרבנית אמיצה היושבת כעת בכלא 6 כי אינה מסכימה לקחת חלק בכיבוש העם הפלסטיני. היא אמרה לי שחשוב לה להעביר מסר: אפשר גם אחרת! הכיבוש אינו גזירת גורל, וזו אינה גזירת גורל להשתתף בו. צעירה אמיצה זו רואה מה שרבים מהמנהיגים בארץ מסרבים לראות. אנחנו לא חייבים לחיות על חרב, ולא חייבים להחזיק חרב אל גרונם של מיליוני פלסטינים". "חזקי ואמצי יסמין היקרה. אנחנו איתך", הדגיש.

הצעירה יסמין ריצ'י-יהב ממבשרת ציון, שנכלאה בכלא 6 בגלל סירובה לשרת בצבא כיבוש, אתמול, יחד עם ח"כ עופר כסיף (צילום: זו הדרך)

 

בהצהרה שמסרה בטרם נשלחה לכלא, כתבה ריצ'י-יהב: "כולנו חווינו ילדות שהוכתמה בלחימה ושנאה וכולנו גדלנו במציאות שבה הודרכנו לפחד ולהרחיק את עצמנו מהצד השני. אבל אני מאמינה שיש דרך נוספת להתמודד עם המציאות המורכבת שבה אנחנו חיים. דבר זה דורש דיון על אלטרנטיבות, כבוד הדדי ורצון לשינוי. בנוסף, אני מאמינה שהאחריות לקדם את השינוי נופלת על הדור הצעיר בישראל. אני מקווה שהסירוב שלי יתרום למאבק לבניית עתיד שהוא לא רק בטוח יותר למדינת ישראל אלא גם מעורר גאווה ומאופיין בסובלנות וחמלה".