ח"כ כסיף על ההגבלות שהוטלו על המחאות בכנסת: זהו חוק פשיסטי למהדרין

מליאת הכנסת אישרה בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי), לאחר דיון סוער במיוחד, את התיקונים "לחוק הקורונה הגדול", ובהם הגבלות לקיום הפגנות במרחב הציבורי בזמן סגר כללי. התיקונים עברו ברוב של 46 תומכים מול 38 מתנגדים. לפי ההצעה שאושרה, לא יתקיימו הפגנות בזמן של סגר כללי אלא בקבוצות של 20 איש בלבד ובמרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. הסעיף המרכזי בהצעת החוק מקנה לממשלה סמכות להכריז על מצב חירום מיוחד ובמסגרתו להטיל מגבלות נוספות על הציבור, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

ח"כ כסיף מגיש 3,900 הסתייגויות לתיקון חוק הקורונה (צילום: זו הדרך)   

 

במהלך הדיון במליאה תקף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים, העומד מאחורי היוזמה להפסיק את המחאה. "אותו אדם שהרס כל שבב של סולידריות, העדיף השקעה בצוללות מיותרות במקום בבריאות, תפנוקים להתנחלויות במקום חינוך, מנסה כעת לדרוש סולידריות. כמה ציניות וכמה עזות מצח. מפיצים דיכוטומיה כוזבת שמטרתה שיסוי ופיצול בין המתפללים למפגינים. אבל זה לא אלה נגד אלה", אמר כסיף. "האזרחים והבריאות שלהם לא מעניינים את נתניהו, וגם לא הפרנסה שלהם. נתניהו דואג רק להישאר בשלטון ושלא יגיע לכלא. המטרה היחידה שלו היא למנוע הפגנות, ומבחינתו כל האמצעים כשרים."

יצוין שטרם האישור במליאה התכנסה ועדת חוקה, חוק ומשפט בנקודה בה הפסיקה שעות ספורות לפני כניסת שבת, לדיון בתיקון ל"חוק הקורונה הגדול". הוועדה דחתה 4,000 הסתייגויות לחוק, ובהן 3,900 שהגיש ח"כ כסיף. לאחר אישור התיקונים, ציינה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "הדיקטטורה והפשיזם אצל נתניהו זוחלים בדיוק כמו שהכיבוש וההתנחלויות זוחלים, לאט-לאט. מטרת החוק אחת בלבד: להשתיק את קולות מתנגדיו". ח"כ כסיף הוסיף: "בזמן שוועדת החוקה מאשרת חוק נגד הפגנות, מחוץ לכנסת מפגינים חוטפים מכות משוטרים. בדיוק מזה הזהרנו. זה חוק פשיסטי למהדרין. כל הדיקטטורות החלו במצב חירום חוקי".

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון השבוע של "זו הדרך"