ח"כ כסיף על דברי טראמפ נגד היהודים: נתניהו נאלם דום כי הוא תומך נלהב באנטישמים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים אמש (שלישי) יהודים שמצביעים לדמוקרטים "בבורות או בחוסר נאמנות", על רקע הביקורת הגוברת לאיסור כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות. בריאיון בחדר הסגלגל לצד נשיא רומניה קלאוס יוהאניס אמר טראמפ בהתייחסות לסערה כי "כל היהודים שמצביעים לדמוקרטים – אני חושב שזה מראה על חוסר ידע מוחלט או על אי-נאמנות גדולה".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) התייחס לדבריו של הנשיא טראמפ. לדבריו "טראמפ אמר שרוב יהודי ארה"ב אינם נאמנים. בעולם נורמלי, נשיא שהיה מדבר ככה על יהודי ארצו היה זוכה לגינוי החריף ביותר מראש ממשלת ישראל. לא במקרה של נתניהו. בזמן שטראמפ מסית לאנטישמיות, בזמן שתומכיו הולכים ומממשים בידיהם את התורה הגזענית של מנהיגם – נאלם נתניהו דום. להזכירכם, אותו נתניהו גם אירח בארץ את נשיא הפיליפינים שהשווה את עצמו להיטלר. בכל ההיסטוריה היהודית לא קם מנהיג שהיה מוכן להיות שותף כה נלהב של אנטישמים".

דבריו של טראמפ נאמרו אף על פי שהיסטורית, היהודים בארצות הברית מצביעים בשיעור גדול במיוחד למפלגה הדמוקרטית. בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו בשנה שעברה הצביעו 79% למועמדים הדמוקרטים. הסנאטור הסוציאליסטי היהודי ברני סנדרס, שמתמודד בבחירות המוקדמות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, השיב הלילה לטראמפ בטוויטר וכתב: "תנו לי לומר משהו לנשיא הזה: אני יהודי גאה ואין לי שום חששות מההצבעה לדמוקרטים. למעשה, אני מתכוון להצביע לאדם יהודי שיהיה הנשיא הבא של ארה"ב".