ח"כ כסיף למפגינים הדורשים את התפטרות נתניהו: אתם האור שמאיר באפלה

33 עצורים מההפגנה נגד ממשלת הימין שנערכה הלילה (בין שלישי לרביעי) בירושלים שוחררו לביתם הבוקר ושני עצורים הובאו לבית המשפט. בסך הכל, נעצרו בהפגנה בירושלים 35 בני אדם, ביניהם דין ישככרוף, דוברו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). האלפים הפגינו מול בית ראש הממשלה אך צעדו שוב ושוב לעבר הכנסת עד לשעות הלילה המאוחרות. יצוין שכחצי שעה לאחר חצות החלה המשטרה לפזר את ההפגנה הלא אלימה בעזרת שוטרים על סוסים וסילוני מים.

חברי הכנסת עודה ועופר כסיף מסיעת חד"ש ברשימה המשותפת הצטרפו למפגינים. רוב המפגינים קיבלו אותם באהדה. "זה המקום הטבעי שאני צריך להיות בו, גם נגד המדיניות הכלכלית וגם נגד המדיניות האנטי-דמוקרטית", אמר ח"כ עודה לעיתונאים, "כל המאבקים חייבים להתאחד ולהגיע למאבק של מיליון אנשים נגד המדיניות של ראש הממשלה". "אני יודע שלא כולנו באותן עמדות", נאם ח"כ כסיף בפני המפגינים, "אבל אנחנו מאוחדים בדבר אחד – אנחנו צריכים להיאבק כולם ביחד למען ישראל דמוקרטית. אתם הגיבורים, אתם האור שמאיר את האפלה שאנחנו נמצאים בה".

ח"כ כסיף נואם בפני המפגינים נגד ממשלת הימין, אמש, בירושלים (צילום: זו הדרך)

 

אמש נערכה גם מחאת מסעדנים בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בחיפה, בהשתתפות מאות מסעדנים, עובדים ומובטלים. המפגינים, בהם פעילי מק"י וחד"ש רבים, חסמו את שדרות בן גוריון בעיר, הציבו שולחן במרכז הכביש והניפו שלטים בגנות מדיניות הממשלה ונגד "השיתוק הכלכלי". בדומה לקריאות הנשמעות בירושלים, המפגינים בחיפה קראו אף הם "ביבי הביתה". פאדי נג'אר, בעל מסעדת דוזאן במושבה הגרמנית בחיפה, אמר לעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה: "הסיפור של סגירת מסעדות בלי פיצויים נגמר – אם הממשלה לא עושה את העבודה שלה, אני אמשיך לעשות את שלי. לא אתן להם להרוס מפעל חיים שבניתי בשתי ידיים. הממשלה חייבת ללכת הביתה". אל המפגינים הצטרפו ח"כ ג'באר עסאקלה (חד"ש – הרשימה המשותפת) ויו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה, הנמנה עם יוזמי המחאה.

 

סרטון – דברי ח"כ כסיף, אמש, בהפגנה בירושלים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2313530918953252/