ח"כ כסיף התלונן במח"ש: קצין ציטט מידע שקרי על מפגינים בשידור חי

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיש תלונה למח"ש בצהריים (ראשון) נגד סגן ניצב זיו שגיב אשר שיקר בשידור באומרו כי אנשי תנועת המחאה נגד שלטון הימין, קריים מיניסטר, קוראים לתקוף אזרחים ושוטרים באמצעות גז מדמיע ושוקרים. "דבריו מהווים הסתה פרועה וחמורה והם עלולים להוביל לאלימות ואף לרצח. אני קורא לחקור אותו ולברר האם קיבל הוראה לכך מגורם פוליטי", מסר ח"כ כסיף.

ח"כ כסיף, אמש, בהפגנה נגד ממשלת הימין שנערכה בכיכר הבימה בתלאביב (צילום: זו הדרך)

המשטרה טענה אמש כי מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו קוראים להצטייד בגז מדמיע כדי לתקוף שוטרים, בהסתמך על פוסט שקרי בפייסבוק ששותף בין היתר על ידי פעילי ימין. "אם דיברנו על בלפור, לפני מספר דקות אני מקבל הודעה של צילום מסך של הודעה מ'קריים מיניסטר'. הם מבקשים לצייד את המפגינים בגז מדמיע ובשוקרים כשהמטרה היא להשתמש בהם נגד השוטרים", אמר אמש סנ"צ שגיב, ראש מדור חקירות באגף החקירות במשטרה, בראיון לחדשות 13. "לא יעלה על הדעת. אנחנו לפני חציית קו אדום של מה מותר ומה אסור בהפגנה. יש דברים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו". בנוסף, בהודעה רשמית של המשטרה נכתב: "ברשתות החברתיות פורסמו קריאות של גורמים שונים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגעניים אחרים, בהם בכוונת המפגינים להשתמש נגד שוטרים".

אך התברר שהמסר הוא שקרי. מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה כי "לצערנו הרב ההודעה של משטרת ישראל היא פייק מארץ הפייקים. משטרת ישראל מהדהדת פרסומי פייק שהופצו בקבוצות הימין כדי להשחיר את המחאה. אנו קוראים לשוטרי משטרת ישראל: אל תתנו לנאשם בפלילים להפיל את המשטרה ביחד איתו". קריים מיניסטר הודיעה הבוקר כי תגיש תביעת דיבה נגד הקצין שהשתמש בשידור במידע שהופץ בעמוד פייסבוק שהתחזה לתנועה. "אנו מצפים מהמשטרה להדיחו מהופעות בתקשורת עד לבירור מקיף", נכתב בהודעתם. "בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיצי הפייק. משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי."