ח"כ כסיף: ההדתה במערכת החינוך ברורה ונעשית יותר ויותר קיצונית

"ההדתה במערכת החינוך ברורה ונעשית יותר ויותר קיצונית", כך אמר אתמול (שני) ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) בדיון שנערך בוועדת החינוך של הכנסת שדנה באתגרי ומאפייני זהות החינוך הממלכתי. הדיון נמשך למעלה משעתיים בהשתתפות מספר רב של חברי כנסת מרוב סיעות הבית, למעט ימינה ויהדות התורה.

ד"ר רם פרומן, יו"ר מהפורום החילוני, בדיון שנערך אתמול בכנסת (צילום מסך: ערוץ הכנסת)

ח"כ כסיף הדגיש, ש"ההדתה בחינוך עברה תהליך של קנאות בתקופה של השר נפתלי בנט, המשיכה עם הרב רפי פרץ ולא ניכר שזה נעלם. לצד ההדתה יש חדירה של הימין הקיצוני ביותר. עצם זה שמתייחסים אל החינוך כמכשיר תעמולה, אני גם מתנגד לשטיפת מוח שמאלית, למערכת החינוך אל לעסוק בשטיפת מוח".

"אנחנו חיים במדינה שבה לחילונים אין מערכת חינוך שמכבדת את הרצון של ההורים ששולחים את הילדים אליה", אמר ד"ר רם פרומן, יו"ר מהפורום החילוני. הוא הוסיף "אני חושב שאחד הדברים האבסורדים הוא שאנחנו חיים במדינה שבה לחילונים אין מערכת שמכבדת את עצמה. בניגוד לחינוך הממלכתידתי שדאג לבנות לעצמו מנגנונים כך שההורים ששולחים יודעים מה ההם מקבלים, לנו אין. מי שמנסה להגיד שאין הדתה טועה. עצם העובדה שהמונח 'הדתה' הפך להיות הכי שגור בשפה העברית, זה לא הגלל שיש לנו הרבה תקציבים, אלא בגלל שזה נגע בהרבה מאוד אנשים. מדובר על עמותות שמגיעות עם אג'נדה שהיא גם דתית וגם פוליטית".