ח"כ כסיף: הגזענות של שר האוצר כ"ץ הולמת את ערכיה ומדיניותה של הממשלה

שר האוצר, ישראל כ"ץ, הורה להקפיא תיקון נוהל שיאפשר לתת סיוע לארגוני חברה אזרחית, וזאת לאחר ביקורת על כך שחלק מהתקציב יינתן גם לעמותות המסייעות למבקשי מקלט. במכתב ששלח ביום חמישי ליועמ"ש משרד האוצר, אסי מסינג, כתב כי "לאחר שהובאו בפניי טיעונים שלפיהם קיים חשש כי חלק מהעמותות להן עומד משרד העבודה והרווחה להעניק תמיכות בעקבות תיקון נוהל התמיכות מקיימות פעילות הנוגדת לחלוטין את ערכיה ומדיניותה של הממשלה הנחתי להשהות את האישור לתיקון הנוהל לתמיכות מתקציב המדינה שבנידון".

שר האוצר ציין כי מאחר ומתן הבקשות הוא עד 9 באוגוסט, הוא מבקש לבחון חלופות לקריטריונים לקבלת התקציב. בסיום המכתב שפורסם לראשונה ב"הארץ" כתב כי לאחר שיבחן חלופות, יחליט האם לשנות או לבטל את נוהל התמיכות. מדובר על תקציבים שאמורים להיות מחולקים במסגרת קרן סיוע, שעל הקמתה הודיעו השבוע שר האוצר ושר העבודה והרווחה איציק שמולי. בהודעה נכתב כי בשלב הראשון תחלק הקרן 53 מיליון שקלים לארגונים שלא זכאים לסיוע מהקרן לעסקים וכי הכנסתם נפגעה בשיעור גבוה מ-25%. סכומי התמיכה יעמדו על בין 10 אלף ל-400 אלף שקל לארגון, כאשר את הבקשות היה ניתן להתחיל להגיש מיום רביעי. מבחני הזכאות גובשו בשיתוף של משרדי האוצר והעבודה והרווחה.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "השר כ"ץ החליט כי תמות נפשו עם פליטים. כדי להרע להם הוא מוכן להרעיב ניצולי שואה, להפקיר נפגעי תקיפה מינית ולשלוח נכים לאבדון. שנאתו הגזענית של כ"ץ למי שאינם יהודים מעוררת בחילה עזה, וכפי שהוא אומר בעצמו הולמת את ערכי הממשלה".

לדברי המוקד לפליטים ולמהגרים "בשיאו של משבר שלא נראה כמותו שר האוצר כ"ץ החליט שהשנאה לפליטים עומדת לפני התמיכה של המדינה בחברה האזרחית לא רק בפליטים, אלא גם בניצולי שואה, נשים קורבנות אלימות או אנשים בעוני ולכן הקפיא תוכנית מענקים שנועדה לכלל העמותות בישראל רק בגלל שארגונים המסייעים למהגרים ופליטים פועלים 'בניגוד לערכיה של הממשלה'. ובכן, זה כבוד גדול עבורנו לפעול בניגוד למי שלבו גס מספיק בשביל למנוע סיוע למי שנזקק לכך, בניסיון עלוב לגרוף הון פוליטי בבייס ולייקים ברשת. אם גם אתם מתביישים בהחלטה הזאת, ורוצים לאפשר לנו לסייע למי שפונה אלינו, ללא הבדל דת, גזע ומין זה הזמן לעמוד בסולידריות ולתמוך בפליטים ובמבקשי מקלט".