ח"כ כסיף בעקבות התקיפה האלימה בהפגנה בשייח' ג'ראח: המשטרה משקרת

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגיב הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב' על תקיפת השוטרים הברוטלית של השוטרים בעת שנערכה הפגנה נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח שבירושלים המזרחית. כסיף דחה את תגובת המשטרה, לפיה הוא תקף שוטר ואמר כי "מדובר בשרשרת של שקרים". הערב  בשעה 19:00 יגיע ח"כ כסיף להגיש תלונה במשרדי מח"ש בירושלים.

ח"כ כסיף קרבן לאילמות השוטרים ביום שישי האחרון בשייח' ג'ראח (צילום: אקטיבסטילס)

 

"מעבר להתנהגות הברברית של המשטרה, היא מוסיפה חטא על פשע ומשקרת. כל הזמן הם משנים גרסאות. נניח ואמרתי משהו נוראי, זה לא מצדיק הרמת יד מצד מי שאמור להיות איש החוק. היה ידוע להם שאני חבר כנסת. רבע שעה לפני האירוע, דיבר איתי מפקד הכוח משום שאני חבר כנסת. אבל גם אם לא הייתי, האלימות לא מוצדקת, לא משנה אם זה ימין, שמאל, חרדים או ערבים", הוסיף.

כסיף הבהיר כי מפקד תחנת המשטרה "משקר במצח נחושה ולא בפעם הראשונה, השנייה או העשירית. תזכרו את פרשת ניסו גואטה, לצערי יש לי סיבה טובה לחשוש מחקירת מח"ש והיושרה שלהם. חקרתי במשך שנים את האלימות המשטרתית והמצב כעת רק מחריף, בעיקר נגד אוכלוסיות מסוימות. הקורבן העיקר הוא הפלסטינים, אך גם החרדים והנכים". לדבריו, האיומים על חייו ממשיכים להגיע לאחר האירוע, אך הוא כבר מתורגל בכך: "אני מנוסה באיומים כבר שנתיים, מאז שנבחרתי לכנסת. עד כה המשטרה סגרה את כל החקירות. עכשיו יש מבול של איומים ואני לא מופתע, יש הסתה מלמעלה, מראש הממשלה בנימין נתניהו והשופר שלו, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה". כסיף התייחס גם לתגובת יו"ר הכנסת יריב לוין, שהגן עליו וגינה את האלימות נגדו, ואמר כי "זו חובתו כיו"ר הכנסת, הוא מילא אותה וטוב שכך".

גם פרקליטו של כסיף, עו"ד דניאל חקלאי, שוחח הבוקר עם העיתונאים גולן יוכפז וענת דוידוב בתחנת הרדיו 103 אפ.אם. "רבע שעה לפני כן הוא שוחח עם מפקד התחנה, השוטרים הקיפו אותם, לכולם היה ברור שמדובר בחבר כנסת. אבל השאלה לא רלוונטית. זה חמור מאין כמוהו בלי קשר לשאלה האם מדובר בחבר פרלמנט, אזרח רגיל, איש ימין או שמאל, יהודי או ערבי, אלימות משטרתית חמורה", אמר.

על טענות המשטרה כי כסיף היה זה שפעל ראשון באלימות השיב עו"ד חקלאי: "אז אני אומר בצורה מאוד חדה, עם כל ההערכה לעבודת המשטרה, מדובר בשקר מדהים, בכזב מוחלט. החוק והפקודות מכריחים או מחייבים את שוטרי היס"מ לשאת מצלמות גוף, החל מאוקטובר 2020 השר לביטחון פנים פרסם את זה, עברו כל שוטרי היס"מ הכשרה כיצד להפעיל את מצלמות הגוף. אילו הגרסה של המשטרה הייתה אמיתית, הם היו משחררים את הצילומים ממצלמות הגוף ,העובדה שעד עכשיו לא שחררו שום סרטון מוכיחה שמדובר בשקר מוחלט וזה חמור כמעט כמו התקיפה עצמה".

"מח"ש פתחה בבדיקה וכמובן שח"כ כסיף יגיע לחקירה במח"ש ברגע שהוא יזומן אבל מכיוון שיש לו בצדק אמון מאוד מוגבל במחלקה לחקירות שוטרים, אני אומר את זה בצער, זאת אומרת שהמחלקה לחקירות שוטרים לא תמיד עושה את מלאכתה נאמנה, אנחנו יודעים על עשרות מקרים בהם המשטרה נהגה באלימות קשה, עצרה אנשים במסגרת מעצרי שווא או זימנה לחקירות הפחדה, ובהרבה מקרים סגרו את התיקים. אני אפנה בשמו של ח"כ כסיף ליועמ"ש, מנדלבליט, ונדרוש שהוא יפקח באופן צמוד על חקירת מח"ש כדי שאיש לא יוכל לטייח דבר, כדי שהאמת תצא לאור", הוסיף.

"אני אומר בצורה מאוד חדה, אני רוצה להאמין שמשטרת ישראל לא תעשה את זה במקרה הזה אבל מתוך ניסיון עצוב אני יודע שיש תיאומי עדויות וגרסאות, עצם העובדה שמשטרת ישראל כבר הוציאה גרסה כוזבת וחזרה בה מלמדת שיש פה ניסיון לשבש חקירה, תחילה דובר על אגרוף מטעמו, אח"כ המשטרה דיברה על בעיטה מטעמו, שניהם לא היו ולא נבראו – מדובר בשקר. הוא הותקף בצורה חמורה וזה קו אדום, חבר פרלמנט במדינת ישראל מותקף בידי שוטרים בצורה חמורה. אנחנו גם נגיע למח"ש ובמקביל נדרוש מהיועמ"ש שיפקח באופן צמוד על החקירה במח"ש", סיים עו"ד חקלאי את דבריו.

 

עוד בנושא:

תקיפת ח"כ כסיף בידי שוטרים בהפגנה בשייח' ג'ראח: המשותפת דורשת להקים ועדת חקירה

פונה לבית חולים: ח"כ כסיף הותקף בידי שוטרים בהפגנה נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח

 

סרטון – שוטרים תוקפים אחה"צ את ח"כ כסיף בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/515617552786079

 

סרטון – ח"כ כסיף נואם בשייח' ג'ראח לפני תקיפת השוטרים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2887971501485247