ח"כ כסיף בעקבות הפסקת האש בעזה: 23 אנשים איבדו את חייהם בשפיכות דמים חסרת תוחלת

ישראל וחמאס סיכמו על הפסקת אש, שנכנסה לתוקף בשעה 4:30 לפנות בוקר כך דיווח הבוקר (שני) ערוץ הטלוויזיה אלאקצא המזוהה עם חמאס. בישראל לא הגיבו לכך באופן רשמי, אך מהשעה 2:30 לא הופעלו אזעקות ביישובי הדרום והחל משעה 7:00 הוסרו כל מגבלות ההתגוננות בעורף. ח"כ עופר כסיף מחד"ש אמר כי "23 אנשים איבדו את חייהם בשפיכות דמים חסרת כל תוחלת. הפסקת האש היא אחיזת עיניים: נתניהו מסרב להסיר את המצור על עזה, ויודע כי בכך הוא מבטיח עוד הרג מיותר, עוד שנים של חיי פחד ואימה לתושבי עזה ועוטף עזה, לילדי עזה ועוטף עזה. הימין כמנהגו נוהג עבורם האדמה יקרה מדמם של אזרחים".

2019-05-06_202552

אביה של הפעוטה סבה אבועראער, בת 14 חודש, נושא את גופתה, אתמול, בעת ההלוויה בעיר עזה (צילום: אקטיבסטילס)

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי גורם פלסטיני אישר את הפרטים וכי הפסקת האש הושגה בתיווך מצרי. גם ערוץ פלסטין אליום של הג'יהאד האיסלאמי דיווח על ההבנות, וציין כי האש תופסק "בתנאי שתהיה הפסקת אש הדדית וכי ישראל תהיה מחוייבת ביישום הבנות הרגיעה ושבירת המצור".

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען ההסכם בין ישראל לחמאס כולל את יישום ההקלות לעזה שעליהן סוכם בעבר, בהן הרחבת שטח הדייג, הכנסת כסף לתשלום משכורות וקידום פרויקטים הומניטריים. עוד דווח כי הצדדים סיכמו על הפסקת אש הדדית, הכוללת גם את הורדת רף האלימות בהפגנות בימי שישי ליד הגדר והימנעות מפגיעה באזרחים. עוד סוכם כי ישראל תאפשר לארגונים הומניטריים לסייע למשפחות שנפגעו בתקיפות בימים האחרונים.