ח"כ כסיף בוועדת החינוך: השר גלנט לא מעז להגיע לדיונים בכנסת – זו חוצפה ועזות מצת

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א בצל משבר הקורונה. יצוין ששר החינוך, יואב גלנט, ואנשי משרדו לא הגיעו לוועדה – זו הפעם השלישית ברציפות. וקיימו דיון נפרד. יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע (כחול לבן), אמר בפתח הדיון כי גלנט קרא לאנשי משרדו להחרים את הדיון. "לכל ועדה בכנסת יש אפשרויות לפעול מול משרד שבחר להחרים דיון ונשקול את כל האפשרויות", הזהיר שפע. "זאת סיטואציה מאוד מאוד נדירה ולא מקובלת".

ח"כ כסיף בדיון בוועדת החינוך (צילום מסך: ערוץ הכנסת)

 

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) מתח ביקורת חריפה על התנהלות ממשלת הימין והשר גלנט: "אנחנו נמצאים שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, ששר החינוך מעז לא להגיע לישיבה כל כך חשובה ונותן הוראה לאנשי משרדו לא להגיע וזה בפעם השלישית שקבעו ישיבה". עוד אמר: "זאת חוצפה ועזות מצח, זה ביזוי של הכנסת שלא יעלה על הדעת. במקום חינוך הוא מתנהל כחיכוך. מה שחשוב פה זה לא אנחנו, זה התלמידים, המורים וההורים. למי השר דואג? בהמשך למנטליות שהממשלה השרישה, לעצמו ולאדון".

נציגי הנהגת ההורים, הסתדרות המורים והרשויות המקומיות הצביעו בדיון על החורים במתווה משרד החינוך השנוי במחלוקת. לדבריהם, התכנית אינה נותנת מענה לתלמידים רבים, לא מעניקה פתרון למורים באוכלוסיית סיכון ומקפיאה את תקצוב כל התכניות לנוער בסיכון בגלל היעדר תקצוב. יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מתחה ביקורת על ההחלטה שגני הילדים וכיתות א'-ב' יפעלו במתכונת מלאה. בן דוד אמרה כי "אם משרד הבריאות בא ואומר שאין הדבקה, אנחנו מבקשים הוכחות ועובדות. אין יום שאני לא מקבלת הודעות מעובדים שחוששים להגיע לעבוד בכיתות מלאות. אנחנו דורשים עוד אדם שיהיה כוח מסייע".
על הסעיף במתווה שכולל גיוס כוח אדם של מובטלים בעלי תואר ראשון, טענה כי "זה זילות. אסור לאפשר אדם שאין לו הכשרה ולא היה לו מגיע להכניס אותו למערכת החינוך. קודם כל צריך להפחית את מקצועות הלימוד, אי אפשר בתקופה הזאת ללמד את כל המקצועות. בואו נתמקד במקצועות הליבה". כמו כן הצביעה בן דוד על היעדר פתרון למורים הנמצאים באוכלוסיות סיכון. "קחו את המורים הללו שילמדו מרחוק, גם את הילדים בסיכון וגם ילדים אחרים. אנחנו פחות מחודש יש מורים שהם שחוקים, הם נתנו את מירב שנותיהם למערכת החינוך ולא נותנים להם לפרוש. חייבים לתת את הגמישות הניהולית ומשאבים למנהלי בתי ספר. אני מאוד מקווה שה-4.2 מיליארד אכן יגיע לשטח", אמרה.