ח"כ כסיף: בגלל מדיניותו הקפיטליסטית האוצר מעוניין בקריסת בתי החולים הציבוריים

מטה המאבק של מנהלי בתי החולים, מסר אמש (שלישי) כי משרד האוצר פוצץ את המשא ומתן עמם וכי החל מהבוקר יצמצמו את פעילותם. ממטה המאבק נמסר "נציגי האוצר מסרבים לדון איתנו בהסדר קבוע לתקצוב בתי החולים ושולחים אותנו לקושש תרומות כדי לממן את פעילות בתי החולים בעיצומו המשבר הרפואי החמור ביותר מקום המדינה. אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ״ץ להתערב באופן מיידי במשבר לפי קריסתם המוחלטת של בתי החולים הציבוריים". שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים (הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ובתי החולים האנגלית, הצרפתי והאיטלקי בנצרת), החליטו להישאר באוהל המחאה שהקימו ביום ראשון מול משרד האוצר בירושלים עד להשגת הסכם חתום עם האוצר.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגיב על פיצוץ המשא ומתן ואמר: "בסירובם לתקצב את בתי החולים הציבוריים, נתניהו וכץ מביאים את ארה"ב לישראל. את ארה"ב בה אלפים נקטלים מדי יום מקורונה ומחלות נוספות בהיעדר רפואה ציבורית מתפקדת". "אנשי הליכוד והאוצר מנסים להביא במכוון לקריסת הרפואה הציבורית. מבחינתם העיקר שלעשירים יהיו מוסדות פרטיים – ושימותו כל השאר."

מנהלי בתי החולים מול אוהל המחאה שהקימו מול משרד האוצר בירושלים (צילום: מטה המאבק)

 

יצוין שעל פי דרישת ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) ועדת הכספים של הכנסת תתכנס כדי לדון על מצוקתם של בתי החולים הציבוריים. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ביקרו ביום שני באוהל המחאה והביעו תמיכה במאבקם עם מנהלי בתי החולים. ח"כ תומא-סלימאן מסרה בשיחה "עלינו לעשות הכל כדי להציל את בתי החולים שעומדים בפני קריסה". עוד הוסיפה "בלי בתי החולים הציבוריים מערכת הבריאות לא הייתה מצליחה להתמודד עם המשבר הזה ולהתמודד איתו כנדרש. על הממשלה להעביר תקציבים מיד לפני ההתרסקות שתגרום לנזק בלתי הפיך".