ח"כ חנין: קו ברור מחבר בין הרצח התינוק הפלסטיני לבין ניסיון הרצח במצעד הגאווה

"תינוק בן שנה וחצי, עלי סעד דוואבשה נרצח בשריפה הלילה. אמו ריהאם ואחיו הפעוט אחמד נפצעו קשה. עד מתי נסכים למציאות שבה אירועים כאלה הופכים לשגרה?". כך אמר הבוקר (שישי) ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) והוסיף: "קו ברור מחבר בין הרצח המתועב הלילה בכפר הפלסטיני דומא לבין ניסיון הרצח אתמול במצעד הגאווה בירושלים. השנאה לאחר, ביטול האנושיות שלו, וההסתה שמתגלגלת למעשים אותה הכתובת נמצאת על הקיר. ומעל כל אלה: קו אחד מחבר בין המחדל המשטרתי בירושלים לבין אי אכיפת החוק המתמשכת כלפי קנאי הימין הקיצוני".

2015-07-31_195217

הלווייתו של התינוק בן שנה וחצי, עלי סעד דוואבשה נרצח הלילה על ידי אנשי הימין הקיצוני בשריפה בביתו (צילום: מען)

עוד הדגיש ח"כ חנין "המראות והדיווחים מחרידים, אבל אין די בזעזוע. הימין שבשלטון לא יכול להסתפק בגינוי, ולרחוץ בניקיון כפיו. במקום לקבל את הגינויים הריקים של הימין חייבים להיאבק למען שינוי אמיתי. מול הגזענות והשנאה, דרושה כאן תנועה נגדית, רחבה ומאחדת, כזו שלא עושה הנחות למפיצי הגזענות והשנאה. זה דחוף, זה גורלי וזה בידינו. את כוח השינוי הזה אנחנו חייבים ליצור יחד. אף אחד לא יעשה זאת במקומנו".

גם המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) פרסמה אמש הודעה בה היא מגנה את טרור הדמים נגד מצעד הגאווה בירושלים המערבית, ורואה בו תוצאה להסתה הפרועה של ארגון להב"ה וגורמים גזעניים נוספים בעיר. "מק"י מזהירה מפני ההסלמה בפשעי שנאה וגזענות של ארגוני הימין הקיצוני הסלמה שמקבלת רוח גבית ממדיניות הממשלה ועמדות קברניטיה, ומתבטאת במתקפה חסרת תקדים על המרחב הדמוקרטי כולו", נאמר בהודעה. "מק"י קוראת לכל הכוחות הדמוקרטים לאחד את השורות מול האיום הפשיסטי, ולמען ערכי הדמוקרטיה, השלום והשוויון לכולם, ללא הבדלי דת, גזע, צבע, לאום, מין ונטייה מינית".