ח"כ חנין קורא לציבור לחולל מהפכה בתחבורה הציבורית כפתרון לפקקים

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) קורא לציבור לחולל מהפכה בתחבורה הציבורית כפתרון לפקקים. כך אמר ח"כ חנין בריאיון שפורסם הבוקר (שישי) ב"דה מרקר". חנין מעיד על עצמו שהוא משתמש כבד בתחבורה הציבורית. ככזה, הוא מכיר מקרוב את תחלואי האוטובוסים, הרכבות ומוניות השירות. "לדוגמה, כשאני נוסע ברכבת לחיפה בימי חמישי, אין לי מקום לשבת. לפעמים אני יושב על הרצפה", הוא אומר.

2016-10-20_171004

חנין, מתגורר בתל אביב וכמו כל חבר כנסת זכאי לקבל מהמדינה רכב מנהלים צמוד, העדיף לקבל מכונית מיני צנועה של יונדאי, ולהשתמש ככל הניתן בתחבורה הציבורית. "ברמת התפקוד היומיומי שלי, מפריע לי מאוד שאין לי כל דרך להגיע בתחבורה הציבורית, במסגרת העבודה, ליישובים בפריפריה וליישובים ערביים. מפריע גם שבתחנות אוטובוס רבות אין מקומות ישיבה ואין מחסה מהשמש או מהגשם. וכמובן, משך ההגעה בתחבורה הציבורית עדיין ארוך לעומת נסיעה במכונית הפרטית", אומר חנין, המשמש כיו"ר ועדת המשנה של הכנסת לתחבורה ציבורית.

"הנסיעה ברכב פרטי נהפכת יותר ויותר למטרד. אנחנו נמצאים במצב שבו משבר התחבורה בישראל מגיע לנקודה קריטית. בגלל עומס כלי הרכב על התשתיות, אנשים תקועים בפקקים ויש בעיות חניה. לכן, יש בסיס למעבר לתחבורה ציבורית. אבל זה לא יקרה אם התחבורה הציבורית לא תהיה יעילה, נוחה, זולה וידידותית יותר למשתמש. תחבורה ציבורית נמדדת בתחבורה מדלת לדלת ואנו עדיין רחוקים מאוד מהמצב הזה", אמר חנין בריאיון.

לריאיון המלא שפורסם הבוקר ב"דה מרקר": http://www.themarker.com/dynamo/1.3099055