ח"כ חנין קורא לסגל הזוטר לא לוותר; השביתה באונ' ת"א הסתיימה אבל נמשכת בבן גוריון ובמכללות

שביתת הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב הסתיימה אמש (שלישי) לאחר שנציגי ההנהלה והסגל הגיעו להסכמות. בימים הקרובים צפוי להיחתם מסמך עקרונות הכולל שורת שינויים בתנאי ההעסקה של חברי הסגל הזוטר, בהם הקמת קרן מעונות להורים לילדים קטנים, הגדלת הפרשות לפיצויים מ-6% ל-8.33%, הגדלת המענק החד פעמי ב-300 שקל ועוד.

2018-10-24_173219

שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון נמשכת, וכך גם השביתה במכללות הציבוריות. יצוין שהבוקר מרצים מהסגל הבכיר והזוטר חסמו כבישים בסמוך למכללת ספיר שליד שדרות. השובתים בבןגוריון ביכרו את עמיתיהם באוניברסיטת תלאביב על סיום השביתה. "אילו היו מציעים לנו התנאים שסוכמו בתלאביב, גם אנחנו היינו מפסיקים את השביתה", ציינו בארגון הסגל הזוטר בבןגוריון.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הביע אתמול תמיכה בשביתת המרצים במוסדות האקדמיים "המוצדקת והנכונה". לדבריו "זה לא רק מאבק למען זכויות המרצים. זה מאבק על ההשכלה הגבוהה בארץ. זה מאבק שהוא גם למען הסטודנטים, ולמען השכלתם. יש כאן מאבקים של סגל בכיר וסגל זוטר במכללות ובכמה אוניברסיטאות. מרצי הסגל הזוטר במכללות דורשים דבר בסיסי: להפסיק את ההעסקה הפוגענית שלהם, לשים סוף למצב בו השכר שלהם נמוך ב-40% מהמקבילים להם שעושים בדיוק את אותה עבודה באוניברסיטאות, ולהפסיק את הנוהג הפסול לפיו הם מפוטרים כל שנה מחדש, בלי שיש להם ביטחון תעסוקתי ובלי שהם צוברים ותק וזכויות".

ח"כ חנין הדגיש "מביש לראות את ההתנהלות של כמה מראשי המכללות, שיצאו למלחמה מול המרצים, במקום להבין שזו מערכה למען שיפור ההשכלה הגבוהה. מנגד, מרגש לראות את ההתייצבות של סטודנטים וסטודנטיות שהתגייסו למאבק. צעירים איכפתיים שהתגייסו להפגין באוניברסיטת בןגוריון ובמקומות נוספים שהבינו שבעוד כמה שנים, הם אלה שיהיו מתרגלים ומורים, ולכן המאבק הזה הוא גם למענם בשנים הבאות וגם למען איכות ההוראה שלהם בשנה זו".

בישיבה של ועדת החינוך של הכנסת, שנערכה אתמול בהשתתפות נציגים רבים של הסגל הזוטר הביע שרון חג'בי מהמכללה האקדמית תל אביביפו מחאה על הטענה שהמרצים פוגעים בסטודנטים: "הסטודנטים הם החשובים לנו, ואנחנו לא מעוניינים לפגוע בהם. אני דור ראשון להשכלה גבוהה בזכות המכללות ואנחנו מעוניינים שיהיו לכם את המרצים הטובים ביותר, אבל השכלה שווה היא גם העסקה שווה".

בישיבה השתתפו חברי כנסת בים שהביעו תמיכה בשביתת המרצים. ח"כ חנין הצדיק את שביתת המרצים וקרא לסגל לא להיכנע. "עובדים של הסגל הזוטר מועסקים בצורה פוגענית ותנאי השכר שלהם נמוכים משמעותית בכ-40% ממרצים מקבילים באוניברסיטאות ועוד. הדרישות שלהם בהחלט אלמנטריות".