ח"כ חנין על מיכל האמוניה: הממשלה חייבת לתת תשובה לתושבים ולעובדים

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) קורא לממשלת לתת מענה לסביבה, לתושבים ולעובדי החברה שהופרטה חיפה כימיקלים בעקבות הדרישה לסגירת מיכל אמוניה שבמפרץ חיפה. ח"כ חנין אמר הבוקר (שישי) לאתר ההסתדרותי "דבר ראשון": "לנושא יש משמעות חברתית וסביבתית עצומה, והממשלה לא מתכבדת לבוא ולתת תשובה. לפני שנתיים עמדתי בראש ועדת משנה של ועדת הפנים של הכנסת שעסקה במפרץ חיפה. עסקנו כבר אז בסיכונים האיומים על החיים ועל הבריאות בכל המפרץ. גיבשנו תכנית שכולם אמרו שהיא מפת הדרכים להתקדם. יש מפת דרכים, אבל לא מתקדמים". עוד הוסיף, "צריך להגן על הבריאות, וצריך להגן על התושבים, וצריך להגן גם על הפרנסה של העובדים. אי אפשר היה לתכנן חלופות?".

2017-03-17_193307

הפגנת עובדי חיפה כימיקלים, השבוע, נגד פיטוריהם (צילום: כוח לעובדים)

השבוע הפגינו מאות עובדי החברה שבבעלות תאגיד האמריקאי המועסקים בשני מתקנים: במפרץ חיפה ובנאות חובב, בנגב. במאבק משתפים פעולה שני ועדים השייכים לארגוני עובדים שונים: בצפון העובדים חברים בכוח לעובדים ובדרום התאגדו בהסתדרות.

כוח לעובדים חשף השבוע "הנהלת חיפה כימיקלים מספרת לתקשורת ולעובדים על משבר חמור בגלל סגירת מיכל האמוניה? פיטורים? בדף הפייסבוק של ת'אנאסיס רוזוגלו מנהל משרד המכירות של החברה ביוון, אנו מגלים שהמנכ"ל שכשל: נדב שחר, חוגג עם כל ההנהלה הבכירה בברלין. טיסות, מלונות, ארוחות הנה המשבר, מכתבי הפיטורים כבר בדרך ?נמשיך לפעול מול מקבלי החלטות בנחישות ולהפגין – יש להפסיק את החגיגה". יצוין שהפגנה שנערכה אתמול (חמישי) בעת שחסימת כביש 1, נעצרו עשרה עובדים.