ח"כ חנין על מותו של הנער בגבול מצרים: החלשים הם הנפגעים הראשונים של ההפרטה

נמר בסאם אבו עמאר, בן 15 מלקיה נורה למוות אתמול (שלישי) בגבול ישראלמצרים באזור הר חריף, בעת שעבד עם קרובי משפחתו סמוך לגדר הגבול במסגרת עבודות תחזוקה של משרד הביטחון. הוא פונה במסוק חיל האוויר לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך מת מפצעיו. לפי העובדים של חברת הקבלן שהיו עדים לתקרית, הנער נהרג מירי מכוון שבצע לעברו שוטר מצרי.

2016-10-26_195027

מנהל העבודה במקום, נור נימר, סיפר כי לפני הירי העובדים עבדו בצד המצרי וניקו עשבייה, כאשר אחד משוטרי הגבול המצרים ביקש מהם להתרחק לגבול ישראל. "כשהם היו בדרך חזור, אחד השוטרים ירה צרור ופגע בו", אמר נימר. אביו של ההרוג, בסאם אבו עמאר, אמר מחוץ לבית החולים סורוקה כי "אני מאשים את משרד הביטחון. לא היתה אבטחה של צה"ל על העובדים במהלך חלק מהעבודה. החיילים עזבו את המקום, חזרו רק כששמעו ירי בצרורות וגם אז לא הגיבופשוט מאוד הצבא הפקיר את החברה. הפקיר אותם". הוא הוסיף כי בנו עובד באתר זה כמה ימים והיה "מגיע לעשות קפה לפועלים, שכולם בני משפחה".
אמש הביע ח"כ דב חנין (חד"שהרשימה המשותפת) השתתפות בצער משפחתו של הנער, על החיים הצעירים שנגדעו בתחילתם". אך הוא שאל: "האם גם כאן הייתה הפקרה של עובדי קבלן? ומה יקרה עכשיו עם משפחת הנרצח? האם הם יוכרו כנפגעי מערכת הביטחון ויזכו לסיוע?" ח"כ חנין פנה בעניין לשר הביטחון והוסיף "יש כאן מקום לדאגה. ביותר מדי מקרים עובדי הקבלן הושארו מאחור. כשממשלות נתניהו מפריטות את עצמן לדעת החלשים ביותר הם הנפגעים הראשונים".