ח"כ חנין על ביטול הגירוש של הסטודנטית אל-קאסם: 'ההחלטה הייתה מטופשת, כוחנית ובלתי חוקית'

הסטודנטית האמריקאית בת ה-22 לארה אלקאסם הורשתה להיכנס לישראל כך הכריע אמש (חמישי) בית המשפט העליון. העליון קיבל את ערעורה על ההחלטה למנוע ממנה את הכניסה לישראל, ובכך הפך למעשה את החלטת המחוזי.

אלקאסם, שהמדינה טענה כי היא פעילת חרם, הוחזקה יותר משבועיים במתקן המעוכבים בנתב"ג אף שקיבלה אשרת לימודים בטרם הגעתה. שופטי העליון ניל הנדל, עוזי פוגלמן וענת ברון קבעו כי ההחלטה אינה מצויה במתחם הסבירות, ויש להורות על ביטולה. מאוחר יותר שוחררה אלקאסם ממתקן המעוכבים שבשדה התעופה בן גוריון.

2018-10-19_161005

לארה אלקאסם בישיבת בית המשפט העליון, ביום רביעי (צילום: אקטיבסטילס)

על ביטול הגירוש הגיב ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "אמנם איילת שקד עושה הכל כדי לשנות את המצב הזה, אבל עדיין יש שופטים בירושלים. החלטת הגירוש היתה מטופשת, כוחנית ובלתי חוקית. טוב שהיא נפסלה".

גם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) בירך על החלטת בית המשפט העליון לאפשר את כניסתה של אלקאסם למדינה ואמר כי "ההחלטה מוכיחה כי 'חוק החרם' התקבל מלכתחילה ממניעים פוליטיים פסולים כדי לשרת את האג'נדה הימנית הקיצונית של הממשלה, וכי כל מטרתו היא למנוע כניסתם של פעילים תומכי שלום המתנגדים לכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטינים".

עורך דינה של אלקאסם, יותם בן הלל, מסר ל"הארץ": "אנו מברכים ושמחים על פסק הדין. בית המשפט העליון שם היום קווים אדומים למדיניות משרד הפנים והמשרד לעניינים אסטרטגיים שביקשה לה שיקול דעת כמעט בלתי מוגבל במניעת כניסה לישראל של אנשים, רק בשל עמדותיהם. עמידתה האמיצה של לארה אלקאסם מעוררת השארה ואנחנו שמחים איתה כל התוצאה".

מהאוניברסיטה העברית, שם אמורה אלקאסם ללמוד ושהיתה צד לערעור, נמסר: "האוניברסיטה העברית שמחה שלארה אלקאסם תצטרף לאלפי הסטודנטים ותחל את לימודיה בתכנית לתואר שני בינלאומי בזכויות אדם וצדק מעברי בפקולטה למשפטים".