ח"כ חנין: נתניהו רוצה להקים ביביתון במקום רשות השידור

 2015-08-26_214647

אילנה דיין בכנס העיתונאים בבית סוקולוב

לקראת הדיון בכנסת ב-30.8 על תיקון לחוק השידור הציבורי, הכולל את סגירת רשות השידור ואת הקמתו של תאגיד שידור חדש בשליטה ישירה של הממשלה, התכנסו היום (26.8) עיתונאי רשות השידור ועיתונאים מרשתות טלוויזיה ורדיו ומעיתונים שונים לכנס הזדהות עם השידור הציבורי. הכנס התקיים בבית סוקולוב בתל אביב תחת הכותרת "השידור הציבורי בסכנה".

על פי התיקון שהכינה הממשלה, רשות השידור תיסגר בסוף מרס 2016. אשר לעובדים, בהצעה הממשלתית המקורית נכלל סעיף הקובע, כי באותו מועד יפוטרו כל עובדי רשות השידור. הערב נמסר, כי הממשלה, כנראה נוכח זעם העיתונאים והאהדה הציבורית לעובדי רשות השידור, תגיש הצעה מתוקנת, חמורה לא פחות, לפיה כונס הנכסים של רשות השידור יהיה רשאי לפטר כל אחד מעובדיה לפי שיקול דעתו, ותוך רמיסת זכויותיהם כעובדים מאורגנים.

הדוברים בכנס, בכירי העיתונאים בארץ, יצאו במתקפה נגד ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו על כך שהוא מחסל את השידור הציבורי. התיקון המוצע, התריעו, מבסס את השליטה של הדרג הפוליטי בתאגיד התקשורת החדש, שהממשלה תקים וגם תממן.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסם הערב גינוי חריף לצעד שמתכננת הממשלה נגד שירות השידור ונגד עובדיה. בהודעתו כתב חנין:

"נתניהו מנסה להשלים השתלטות מוחלטת על רשות השידור. לפי הצעת החוק הממשלתית, יוקם במקום רשות השידור גוף חדש, תלוי לגמרי בממשלה, עם מינויים נוחים של מקורבים לנתניהו. עיתונאים יאולצו לצנזר ביקורת על הממשלה, אם ירצו להתפרנס.

יש הרבה מה לשפר בשידור הציבורי. אבל שאנו נממן מקופת המדינה ערוץ ביביתון?"