ח"כ חנין: נתניהו מתערב למען מפעל מזהם – אבל לא אומר דבר על הלנת שכר המורים

לשכת ראש הממשלה דורשת מעיריית חיפה לבטל את צו הסגירה למפעל כרמל אולפינים, או לכל הפחות לעכב אותו. ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ התקשר לראש העירייה יונה יהב, ואמר לו כי "לדעת המועצה לביטחון לאומי סגירת המפעל תביא לסיכון בטחוני". יהב הודיע כי לא ישנה את החלטתו עד שיקבל דו"ח מהמועצה המלמד על הסיכון הזה. אמש הוציא יהב צו סגירה זמני למפעל כרמל אולפינים בעקבות שורה של תקלות שבהן חרג המפעל מהיתר פליטת המזהמים שניתן לו. על כך נמסר הבוקר (חמישי) ב"קול ישראל".

2016-10-27_200553

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "זהו סיפור שמסכם את כל העניין: לשכת ראש הממשלה מתערבת למניעת סגירה זמנית של מפעל מזהם ומסוכן במפרץ חיפה. המפעל מהווה חלק מקבוצת בתי הזיקוק לנפט (בז"ן), ששייכת לטייקון עידן עופר, המתגורר בלונדון. המפעל מייצר חומרי גלם לתעשיית הפלסטיקה, והוגשו נגדו בעבר כתבי אישום בגלל זיהום אוויר חמור ואחסון פסולת כימית מסוכנת. אתמול החליטה עיריית חיפה להוציא נגדו צו סגירה. אז למה אי אפשר עדיין לנשום לרווחה? כי ראש לשכת נתניהו דרש מראש עיריית חיפה באופן חריג לבטל את צו הסגירה. התירוץ? כמה לא מפתיע: מטעמי ביטחון. באיזה מין עולם סגירת מפעל מסרטן נחשבת 'סיכון ביטחוני', אבל המשך הפגיעה בבריאות ובחיים היא תועלת ביטחונית"?.

עוד הדגיש חנין כי "לשכת נתניהו לא הציגה בפני ראש העירייה כל מסמך רשמי המעיד על הצורך הביטחוני" בהמשך פעילות המפעל. כמה זה לא מפתיע: כשהמורים לא קיבלו משכורת נתניהו לא התערב כדי לעזור להם. כשקשישים נדחקים לעוני כי אין להם פנסיה הוא לא מתערב כדי לעזור. אבל כשהאינטרס הציבורי מוביל סוףסוף לנקיטת צעדים נגד טייקון נתניהו מזנק מיד לפעולה. נתניהו הראה שוב באיזה צד הוא עומד. וזה לא בצד של אזרחי ישראל".