ח"כ חנין נגד חוק הקולנוע של רגב: 'השרה מעוניינת להחריב את הענף'

"אין תחום תרבותי בארץ שמצליח יותר מענף הקולנוע", אמר אתמול (חמישי) ח"כ דב חנין הנמנה עם המתנגדים לרפורמה של שרת התרבות מירי רגב, שמנסה להעביר בימים אלה את התיקון שלה לחוק הקולנוע. בין היתר כוללת הרפורמה הקמת מאגר לקטורים שאינם עצמאיים ושיהיו כפופים למשרד התרבות. שינוי עיקרי נוסף הוא מתן תמיכה בדיעבד של 15 אחוז מתקציב הקולנוע לסרטים שהצליחו מסחרית. עוד רוצה השרה לחוקק חוק "נאמנות בתרבות"." אם זו לא הייתה שנת בחירות, הייתי מבטלת את קרנות הקולנוע", אמרה רגב כשהציגה את הרפורמה השבוע.

2018-07-12_204256

בדיון שהתקיים אתמול בכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית של החוק, השתתפו חברי הכנסת רבים מהאופוזיציה שניסו למנוע את התיקון. ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת" הדגיש עד כמה ענף הקולנוע מצליח בארץ והוסיף "מאוד מאוד בעייתי מוסרית, ששרת התרבות תגיד שהיא רוצה להחריב את ענף הקולנוע. לא לגיטמי ששרת התרבות תגיד 'אני רוצה לנהל בעצמי את ענף הקולנוע'. אומרים למשל שענף הקולנוע הוא לא ענף מגוון אבל אני מסתכל ברשימת הלקטורים והסרטים ורואה גיוון".

חברי הכנסת התייחסו גם לתיקון שמציע תמיכה בדיעבד בסרטים מסחריים שהצליחו בקופות. ח"כ מיקי רוזנטל (מחנ"צ) אמר בדיון כי "רגב מצויה בניגוד עניינים חמור ופועלת לטובת מקורביה. השרה הודתה בעבר שהיא חברה אישית של האחים אדרי, המפיקים הכמעט בלעדיים של סרטי קולנוע מסחריים בארץ. בחוק החדש דורשת השרה להפנות 15 אחוז מתקציבי קרנות הקולנוע לסרטים שכבר הצליחו בקופות, לאלו שכבר גרפו רווחים גבוהים ממכירת כרטיסיםיו"ר ראש מרצ, ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי "השרה מביאה את החוק הזה כדי לתת כסף לחברים שלה".