ח"כ חנין מציע לשלוח לכלא את חברי הכנסת ליממה 'שיכירו את העולם הזה'

ח"כ דב חנין (חד"ש) הציע אתמול (שלישי) לשלוח את חברי הכנסת ליממה לכלא "שיכירו את העולם הזה". כל הוא אמר במהלך הכנסת השנתי של המועצה לשלום הילד שנערכה באוניברסיטת בן גוריון. לדבריו "לשלוח ילדים לכלא זה לשלוח ילדים לבית ספר לעבריינות. עבריינות נוער בישראל היא קודם כל חברתית וחינוכית והפתרון הראשון לה לא יכול להיות פלילי, שמייצר בעיקר נזקים כבדים. ילדים אינם מבוגרים קטנים וזה לא צודק להחיל עליהם את אותן אמות מידה שאנו מחילים על מבוגרים. הצעתי כחלק מההכשרה לחברי כנסת חדשים, לשלוח אותם ל-24 שעות בכלא, שיכירו את העולם הזה וירגישו מה זה".

2019-02-13_202557

פעילות חינוכית בבית הסוהר אופק (צילום: תנועת הצופים)

מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, אמרה בתחילת הכנס כי "ישראל צריכה מהפכה שתגדיר מחדש את מחויבות המדינה לילדים, לשלומם ולמימוש זכויותיהם. הכנס הזה, המתקיים ערב הבחירות הוא הזדמנות חשובה להציב את הילדים בראש סדר העדיפויות הלאומי. ילדים הם לא עניין לפוליטיקה מפלגתית. אני קוראת לקובעי המדיניות במדינת ישראל ולמתמודדים במפלגות השונות להציג לבוחר תוכנית מפורטת לשיפור מצבם של הילדים בישראל, בדיוק כשם שהם מציגים תוכניות מדיניות, ביטחוניות וכלכליות"

על פי המידע שנמסר במהלך הכנס מספר הכלואים ב"אופק", בית הסוהר לבני נוער, פחת ביותר מ-50% בחמש השנים האחרונות. בעוד שב-2014 היו כלואים ב"אופק" כ-150 נערים, היום נמצאים בבית הסוהר כ-70 בלבד.