ח"כ חנין: ממה מפחדת ממשלת הימין? הפעילים נגד שוד הגז מבטיחים 'הפגנות ענק' במוצ"ש הקרוב

יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, פתח אתמול (ראשון) את דיוני ועדת הכלכלה בנושא מתווה הגז, שלא יתקיימו במסגרת של נאומים אלא במתכונת של שאלות ותשובות בלבד. כבל הסביר את הדרך אותה עבר ענף הגז בישראל שהביאה את הצדדים לקיים את הדיון הסופי בוועדה, והדגיש כי הכנסת לא עצרה את אישור המתווה עד כה.

2015-11-23_164047

מפגינים נגד שוד הגז במוצ"ש האחרון בעיר חולון (צילום: מטה הגז)

ח"כ דוד ביטן מטעם הליכוד טען כי לא צריך בכלל לדבר על מתווה הגז, מאחר וזה כבר אושר בכנסת, וצריך לדבר רק על אישור סעיף 52 לחוק הממונה על ההגבלים העסקיים. ביטן איים לפנות לבג"ץ במידה והשיח יהיה על מתווה הגז ולא רק על "אישור סעיף 52 על השלכותיו האסטרטגיות ויחסי החוץ של ישראל". ביטן הדגיש כי אפילו על השר להגנת הסביבה נאסר לדבר נגד מתווה הגז מאחר ו"הוא פקיד פוליטי" ומדובר נגד מתווה שכבר אושר בכנסת.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) מחה נגד דבריו של ח"כ ביטן: "אני משתומם על דברי ח"כ ביטן, אנחנו בהליך יוצא דופן שהממשלה מבקשת לעקוף את החוק של המאבק בהגבלים עסקיים וזה מקרה מבחן קודם על שלנו בכנסת. באנו בביקורת על הממשלה שלא עשתה בחינה ראויה ודיונים ראויים. השאלות שעומדות בפנינו הן שאלות שלובות. צריך להזמין שרים ולחקור אותם על ההחלטה. אנחנו לא יכולים לקבוע מועד סיום לדבר הזה – האם קיבלנו את המסמכים?". יצוין שיו"ר ועדת הכלכלה  ביקש בדיון מנציגי משרד הכלכלה להציג את הפנייה להתייעצות לפי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים – והתברר שנציגי משרד הכלכלה לא נכחו בדיון.

בתום הדיון מסר ח"כ חנין "ממה הם מפחדים? שר הכלכלה (שהוא גם ראש הממשלה, שר החוץ והתקשורת), בחר שלא להופיע וגם לא לשלוח את נציגי המשרד לדיון ההתייעצות שהוא מחויב, בו עם ועדת הכלכלה, בעניין עקיפת חוק ההגבלים העסקיים בפרשת הגז.
משונה ובעייתי. מי שכן הגיעו לדיון הם נציגי הקואליציה שעשו את הכל כדי למשוך זמן ולסכל את האפשרות לקיים דיון רציני ומעמיק. הם חזרו ודיברו על השמאלנים, על הקרן החדשה, על כך שאין מה לדבר על מתווה הגז. בינינו: מהם אלף מיליארד שקל?".  ח"כ חנין  הציע דיון שונה לחלוטין: "שימוע במתכונת המקובלת בקונגרס האמריקאי. עם חקירה רצינית של אנשי המקצוע, בכירי המערכת הציבורית, שרים וראש ממשלה, מומחים מהארץ ומהעולם ופעילים חברתיים. דיון מקצועי, מעמיק ושקוף – זה מה שהיה חסר לנו לאורך כל הפרשה הזאת ואת זה הגיע הזמן לעשות עכשיו".

יצוין שישיבת ועדת הכלכלה התקיימה לאחר  שבמוצ"ש נערכו 20 הפגנות נגד מתווה הגז ברחבי הארץ, ובין היתר בחולון, ברחובות, בנס ציונה, בחדרה, בגבעתיים, בנהריה, בראש פינה, בקיסריה, במבשרת ציון, במודיעין, בפתח תקווה, בקריית שמונה, במושב קלחים, במצפה רמון, ברעננה-כפ"ס-הוד השרון, בבאר-שבע, ובאשדוד .הפעילים נגד שוד הגז מבטיחים "הפגנות ענק" מוצ"ש הקרוב, בין היתר בתל-אביב, חיפה וירושלים.

ההפגנות במוצ"ש הקרוב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/545342832281376