ח"כ חנין: מדובר במתווה של כניעה לטייקונים; הפגנות נוספות נגד שוד הגז במוצ"ש

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת וממובילי מאבק בשוד הגז, תקף אחה"צ (שלישי) בחריפות את המתווה הממשלתי שהוצג ואמר: "כפי שחששנו והזהרנו – מדובר במתווה של כניעה לטייקונים. לא סתם ראש הממשלה ניסה להעביר אותו במחשכים ורחוק מעיני הציבור והכנסת – מסתבר שהיה לו מה להסתיר". לדבריו: "המתווה המוצע משמר את המונופול, כאשר נובל אנרג'י נותרת בעלת מניות גדולה הן בתמר והן בלווייתן. מאחורי הדיבורים הרמים על יתרון התחרות – בפועל לא תתקיים תחרות אמיתית. לנובל אנרג'י ודלק אין שום אינטרס להתחרות בעצמן. מכירת כריש ותנין הם לעג לרש. זבוב הרי לעולם לא יוכל להתחרות בפיל, ובסדר גודל כזה מדובר כאן".

2015-06-30_213101

ח"כ חנין הדגיש ש"גם פיקוח על המחירים לא יהיה ובמצב כזה המונופול ימשיך לעלות את המחיר כפי שעשו עד עכשיו. כשהקפיצו את מחירי הגז במשק ב56% מאז 2009 על אף שנהנו משיעורי תשואה גבוהים מהרבה מהמקובל בעולם. מי שישלם את מחיר הכניעה אלה אזרחי ישראל, משק החשמל והתעשייה הישראלית. היה ניתן לצפות שבמדינה שלחופיה נמצאו מרבצי גז בהיקף שכזה מחירי הגז ירדו ולא יזנקו. שאזרחי ישראל יוכלו גם הם ליהנות ממשאבי הטבע שלהם, שהתעשייה תוכל לשגשג ולהפוך סביבתית יותר וזולה יותר. אבל כאן – לא זה ולא זה הושגו. זהו מתווה אסוני לעתיד של כולנו. המתווה מוכיח כי ממשלת ישראל מעדיפה אינטרסים פרטיים של חברה זרה גם על פני התעשייה המקומית וגם על פני הצורך הדחוף להילחם ביוקר המחייה".

לדברי ח"כ חנין, הממשלה "מעניקה לטייקוני הגז על מגש של כסף שליטה בגורל הכלכלה והחברה הישראלית. כאשר הכלכלה נשלטת ע"י חברה זרה וטייקון אחד לא יהיה כאן אף אחד שיוכל לעמוד בפניהן. מאסנו כבר באיומים ובסחטנות של חברות הגז וחבריהם בממשלה. הגז לא תקוע באדמה, הוא כבר זורם. ואם יוותר שם זה רק כאמצעי לחץ של המונופול עלינו. עלילות הגז של התקופה האחרונה  חשפו במלוא העוצמה את הקשר הבעייתי שבין הון לבין השלטון בישראל. נתניהו ביקש לעקוף באופן חסר תקדים את הממונה על ההגבלים העסקיים. אבל לבסוף נותר ללא רוב בכנסת, משום ששורה של שרים וחברי כנסת ממפלגות השלטון פסלו את עצמם מלהשתתף בהצבעה בגלל ניגוד עניינים. העובדה שקבוצה קטנה של בעלי הון מחזיקה לא רק בהרבה כסף, אלא גם בכוח ובהשפעה קיצונית על תהליכי קבלת ההחלטות – היא מדאיגה, ואפילו יותר מכך: היא מסכנת את המרחב הדמוקרטי בישראל". עוד הוא אמר ש"אירועי אתמול גם חשפו מסקנה חשובה נוספת – שהציבור נאבק הוא מצליח. אני קורא לציבור להמשיך להיאבק נגד הגזל, ולכנסת ולשרים להתנגד למתווה המוצע".
בעקבות פרסום המתווה ונחישות ממשלת הימין לשרת את האינטרסים של בעלי ההון, תתקיים הפגנה נוספת נגד שוד הגז במוצ"ש הקרוב, 4 ביולי, בקרית הממשלה, רחוב מנחם בגין 135, בשעה 20:00. באותה שעה תתקיים הפגנה נוספת, מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה.

 

מטה המאבק במדיניות הממשלה במשק הגז מסר כי "בימים האלה מתקיים שוד של משאב הטבע הנדיר שנמצא בישראל – מאגרי הגז הטבעי. יצאנו אלפים לרחובות בהפגנה במוצ"ש האחרון. צעדנו אלפים ברחובות וקראנו לפרק את מונופול הגז של תשובה ונובל אנרג'י. קראנו לממשלה להשקיע את הגז ורווחיו העצומים באזרחי ישראל, ולא בכיס של קומץ טייקונים. כלום לא גמור. הטייקונים, בסיוע עוזריהם הפוליטיקאים וחלק מכלי התקשורת, מנסים לשכנע אותנו ש'הכל סגור'. זה ספין – הם רוצים לדכא את המחאה והם רוצים שנשתוק. במוצ"ש הקרוב נשמיע את קולנו נגד האופן שבו מנסים להשתיק את קול הציבור שמתנגד לשחיתות הממשלה שהביאה לקבלת מתווה מונופול הגז".
דף הפייסבוק של ההפגנה בתל-אביב:

https://www.facebook.com/events/472857752882122

 

דף הפייסבוק של ההפגנה בקיסריה:

https://www.facebook.com/events/1411164359213667