ח"כ חנין מאשים: כספי הפנסיה שלנו משמשים לאשראי נדיב ונוח לטייקונים

 

בצעד חסר תקדים, הממונה על שוק ההון דורית סלינגר הודיעה הבוקר (שלישי) לח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) כי לא תגיע לדיוני הוועדה הפרלמנטרית לחקירת מתן האשראי שנתנו הבנקים והגופים המוסדיים לבעלי ההון – "הטייקונים".

2018-07-31_193518

ח"כ חנין בעת הדיון שנערך הבוקר בכנסת במסגרת הוועדה הפרלמנטרית לחקירת מתן האשראי שנתנו הבנקים והגופים המוסדיים לבעלי ההון (צילום: זו הדרך)

 

תגובה לאי-הסעת סלינגר לוועדה, אמר ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת): "עבודת הוועדה חשובה מאד. לא כל יום קורה מצב שבו רגולטורית מקצועית ומכובדת עם הרבה זכויות לא מתייצבת בפני הוועדה. סלינגר כנראה לא הבינה שהתהליך שבוא היא נמצאת הוא תהליך של עדות אישית שלה. היא נדרשת לתת לנו תשובות. סילנגר היא רגולטורית חשובה, ומופקדת על כספי הפנסיות והביטוחים שלנו".

יצוין שח"כ כבל פתח הדיון בוועדה תוך שהוא מודיע בזעם על החלטתה של סלינגר שלא להגיע "כבודה של הכנסת מונח על המאזניים. כל אחד מרשה לעצמו ליידות על הבית הזה אבנים. אנשים פה עושים מלאכתם נאמנה וחלקם פה סביב השולחן הזה. אני מתכוון לפתוח את הנאום שבכל מקרה התכוונתי לשאת ואאפשר לחברי לומר כמה מילים ואז נפזר את הישיבה. אין לי כוונה לוותר ואם דורית חושבת לה שנמצאת בסוף הקדנציה שלה אז יכולה לשים עלינו פס היא טועה".

בתום הישיבה מסר ח"כ חנין ש"סלינגר החליטה שלא להגיע כי ידעה על תוכניות הוועדה לתקוף אותה על התנהלות הגופים המוסדיים סביב הסדרי החוב שבהם לקחו חלק ובהם נמחקו חובות לבעלי הון. האם כספי הפנסיה שלנו באמת יהיו שם כשנפרוש ונצטרך אותם? או שנגלה שהם נעלמו בגלל תספורת שניתנה לטייקון? זו אחת השאלות המרכזיות שהתכוונו לפתוח איתן את דיוני ועדת החקירה הפרלמנטרית להסדרי האשראי לטייקונים, שהתכנסה היום לראשונה. האם כספי הפנסיה שלנו משמשים לאשראי נדיב ונוח לטייקונים? ואילו סיכונים נלקחים עם הכסף שלנו? מי באמת שומר עליו ואיך?".

ועוד: "לדיון היום הייתה אמורה להתייצב הממונה על שוק ההון דורית סלינגר. סלינגר אחראית על כספי הפנסיה ועל הביטוח של כולנו. וברגע האחרון היא החליטה שלא להתייצב. היא נבהלה כנראה כשהבינה שהיא ממש לא מגיעה לדיון רגיל בכנסת. היא מגיעה לחקירה ותידרש לתת דין וחשבון אמיתי ומפורט. החלטתה שלא להתייצב לחקירה היא חמורה. כעובדת ציבור היא מחוייבת לתת תשובות לרשות המחוקקת המפקחת על פעילות הממשלה, גם בכלים של חקירה".

"אני לא מתכוון לוותר על חשיפת התמונה האמיתית למען האינטרס הציבורי. מדובר על הפנסיה שלנו, על החסכונות שלנו, על החיים של כולנו. ואם לא נילחם עכשיו בעיוותים הקיימים בתחום הזה, אנחנו עשויים לקום בוקר אחד לשוקת שבורה, שבה אין לנו פנסיה, ביטוח וחסכונות", הדגיש חנין.