ח"כ חנין: לקדם את התחבורה הציבורית באמצעות המחאה למען האזרחים והסביבה

יו״ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיע אתמול (ראשון) לביקור באשדוד כדי לבחון את יישום פרויקט התחבורה הירוקה ואת העתיד התחבורתי של העירהעירייה מקדמת את הפרויקט מאז שזכתה בקול קורא של משרד התחבורה, ובמסגרתו תינתן עדיפות לתחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בכל רחבי העיר.

2017-12-25_195650

ח"כ חנין בעת הסיור, אתמול, באשדוד (צילום: זו הדרך)

הפרויקט כולל סלילת נת"צים מוגברת ויצירת מערכות העדפה של רמזורים חכמים, כמו מערכות ממוחשבות שיאפשרו עלייה לאוטובוס ללא מגע עם הנהג. במקביל, נסללים נתיבי אופניים ומתבצעת הרחבה של מדרכות כדי לעודד שימוש באופנים והליכה ברגלבמהלך הביקור פגש ח"כ חנין את ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, את הגורמים המקצועיים בעירייה, את נציגי משרד התחבורה, את מפעילי התחבורה הציבורית, ופעילי תחבורה ציבורית מקומיים

ח"כ דב חנין אמר: "המהלך שמתבצע באשדוד כיום הוא חיוני, והוא מחייב אומץ מצד העירייה. התלות ברכב הפרטי תוקעת את כל הערים בישראל בפקקיםובלי מהפיכה בתחום התחבורה העתיד נראה עגוםהניסיון שנעשה כיום באשדוד הוא חסר תקדים. הצלחה של הפרויקט הזה, תשכנע גם אחרים להצטרף אליכםחשוב להיות קשובים לביקורת הציבורית. בה בעת, חיוני שמנהיגים ועיריות שמקדמים תחבורה ציבורית יזכו גם לגיבוי ולתגבור. וועדת המשנה לתחבורה ציבורית תפעל בכל האפיקים הנדרשים כדי לסייע במימוש הפרויקט".

ח"כ חנין התייחס גם להשלמת המהלך באמצעות אוטובוסים חשמליים: "אוטובוסים חשמליים חיוניים כי הם מזהמים הרבה פחות .אוטובוס חשמלי גם מייצר חווית משתמש אחרת לחלוטין, שתשדרג את הנסיעה ברכב ציבורי". ראש העיר הדגיש: "זה חלק הכרחי בתכנית. לא נפעיל את הפרויקט הזה בלי אוטובוסים חשמליים".

במהלך הביקור סייר ח"כ חנין בתוואי של נתיב ההעדפה הנבנה בעיר ונסע באוטובוס עם נציג העירייה, נציג משרד התחבורה, המפעילים ופעילי תחבורה ציבורית, ודן עימם בצרכים ובאתגרים העומדים בפני העירייה, המפעילים והתושבים במהלך השיחה עם התושבים הדגיש ח"כ חנין: "המעורבות של תושבי הדרום במאבק למען. רכבת מהירה לדרום הוא אחד הדברים הכי חשובים שאירעו באזורההחלטה להוסיף קווי רכבת מהירים נוספים מהדרום בכל יום מראה לנו גם את כוחה של מחאה ומעורבות ציבורית ואזרחית. דמוקרטיה ופוליטיקה היא מה שהפעילים עושים יוםיום. כך תגרמו לפעילים נוספים להיאבק. ככה מעורבות אזרחית מתפשטת."