ח"כ חנין: כעומק החקירות – כך גודל החורבן שנתניהו מנסה להמיט על כולנו

פקחים של מנהל מקרקעי ישראל יחד עם אנשי יחידת יואב של המשטרה, המתמחה בדיכוי הערבים-בדואים בנגב, הוציאו ביום ראשון (29.1) צווי הריסה לקרוואנים שהוצבו בסוף השבוע בכפר הלא-מוכר אום אל-חיראן שבנגב.

2017-01-31_194455

אחד הקרוואנים שהוצבו באום אל-חיראן בסוף השבוע האחרון (צילום: אל אתיחד)

 

הקרוואנים הוצבו בכפר הבדואי במקום הבתים שנהרסו לפני כשבועיים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר כי הקרוואנים נקנו "בעזרת תרומות נדיבות מאנשים רבים ברחבי הארץ". יצוין שחברי בנק"י (ברית הנוער הקומוניסטי), ותאי הסטודנטים של חד"ש, התגייסו באופן פעיל כדי לגייס את התרומות שאפשרו את רכישת הקרוואנים.

"הם הורסים ואנחנו בונים בתים, זה עם שרוצה לחיות בכבוד" – הדגיש ח"כ עודה. התושבים סיפרו שיותר מעשר ניידות משטרה ועשרות שוטרים הדביקו את צווי ההריסה על הקרוואנים שנתרמו לכפר כדי להלין, בעיצומו של החורף, את אלה שבתיהם נהרסו.

בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת, הסביר אתמול (שני) ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת) את עיקרי בעיית הבנייה של הציבור הערבי: "הממשלה מקדמת הריסת בתים תוך התעלמות מוחלטת מהסיבה, משורש הבעיה. אין אדם בעולם שרוצה שביתו ייהרס ואיש אינו רוצה לפגוע בביטחון משפחתו ולבנות בלי רישיון. שאלת המוצא בדיון הזה היא, מדוע כל כך הרבה אנשים בונים בלי רישיון? באוכלוסייה הערבית אנשים בונים בלי רישיון – כי לא נותנים להם לבנות עם רישיון; כי אסור להם לבנות כל עוד אין תכניות מתאר. ומי אשם בזה שאין תכניות מתאר? המדינה. ומי משלם את המחיר? האזרחים הערבים."

עוד הוסיף ח"כ חנין: "לא במקרה היה כאן מנכ"ל משרד ראש הממשלה. הוא הגיע לדיון הזה כדי להמחיש לכולנו שהחוק להרחבת הריסות הבתים הוא ה'בייבי' האישי של ראש הממשלה. וראש הממשלה הזה – כעומק החקירות שלו, כך גודל החורבן שהוא מנסה להמיט על כולנו".

יצוין שבשבת הקרובה, 4 בפברואר, נקבעו שתי הפגנות נגד הריסת בתים והמדיניות הגזענית של ממשלת הימין. בשעות הצהריים – תהלוכה בעיר סכנין ביוזמת ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים; ובמוצ"ש, בשעה 19:00 – עצרת והפגנה ברחוב אלנבי פינת המלך ג'ורג' בתל-אביב (כיכר מגן דוד – בכניסה לשוק הכרמל). בין השותפים להפגנה בתל-אביב: חד"ש-מק"י, מרצ, סיכוי, יוזמות קרן אברהם, עומדים ביחד, זזים, מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, גבעת חביבה, המטה למאבק בגזענות, שכנים של שלום, קהילות יד ביד, אג'יק ושתי"ל.

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"