ח"כ חנין: יש לקדם בדחיפות את הגברת השימוש באנרגיות מתחדשות

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לעידוד השקעה באנרגיות מתחדשות (הטבות מס בשל הפקת חשמל מאנרגיה מתחדשת), התשע"ז-2016. בחוק מוצע לקבוע הטבות מס ליצרני חשמל קטנים אשר ימכרו את החשמל לחברת החשמל. ההטבות יינתנו ביחס להכנסות מייצור החשמל, וכן ליחידים שישכירו מקרקעין (לרבות מבנים) שישמשו כשטח להתקנת מתקנים לייצור חשמל. בנוסף, מוצע לקבוע הטבות גם לעניין פטור מרישום והגשת דוחות לפי חוק מס ערך מוסף, וכן פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות על ההכנסה ממכירת חשמל.

2016-12-13_193248

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת החקיקה המוצעת היא להוות מנוע להתפתחות המשק וייעולו בנושא איכות הסביבה, וזאת על ידי הפחתת מזהמים הנובעים מייצור חשמל בטכנולוגיות העושות שימוש בחומרים מתכלים, דוגמת שריפת דלק ופחם, אשר נעשה בהן שימוש גם כיום . היתרונות לתמרץ התקנת מיתקנים פוטווולטאים קטנים וטורבינות רוח קטנות הם רבים, ובהם הפקת אנרגיה חשמלית בלא צורך בהקצאת קרקעות, ייצור חשמל מבוזר וקרוב לצרכנים המצמצם איבוד החשמל ברשת, טכנולוגיה ידידותית לסביבה, תהליך התקנה קל ופשוט והיתרון העיקרי והחשוב שבהם הוא האפשרות לייצור חשמל באופן עצמאי בשעות השיא, למשל בעונת הקיץ בשעות החום הלוהט."

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת, יו"ר השדולה לאנרגיה ירוקה, והנמנה עם יוזמי החוק, בירך על אישורו בקריאה שנייה ושלישית של החוק לעידוד השקעה באנרגיות מתחדשות הטבות מס בשל הפקת חשמל מאנרגיה מתחדשת. לדברי ח"כ חנין: "חייבים להתמודד עם האבסורד שמדינה שטופת שמש כמו ישראל היא מהמפגרות בעולם לניצול אנרגיה ירוקה, לרבות אנרגיה סולארית, ושהממשלה מעמידה יעדים מינימליים לשימוש באנרגיה מתחדשת. לכן, חשוב שהכנסת מקדמת את החקיקה הזו, המהווה עוד צעד משמעותי קדימה". ועוד: "לפי נתונים שפורסמו בשבוע שעבר, חודש נובמבר האחרון היה הנובמבר החם ביותר מאז התחילו המדידות המדעיות. עובדה מדאיגה זו, כמו גם מחקרים אחרים שנידונו בוועידת האקלים האחרונה בפריז, מחייבים אותנו לשינוי כיוון".

"הגברת השימוש באנרגיות מתחדשות היא אחת מבין כמה מהלכים שיש לנקוט, כמו עידוד שימוש בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי והפחתת פליטות מזהמים מתעשייה. כל אלה הם צעדים נדרשים ומתבקשים על מנת להבטיח את עתידנו על פני הכדור הכחול שלנו", הגדיש חנין.