ח"כ חנין: הממשלה מנסה למנוע את הדיון על מתווה הגז; הפגנות רבות נוספות במוצ"ש

הדיון בוועדת הכלכלה המתקיים בימים האחרונים במסגרת הליך ההתייעצות בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. ההתייעצות נדרשת על מנת להעניק לחברות הגז פטור מהסדר כובל במאגרי הגז תמר ולוויתן. ביום רביעי נערך הדיון השני בוועדה, שגם הוא כמו הדיון הראשון שהתקיים ביום ראשון, הוקדש  לשמיעת עמדתם של נציגי הארגונים החברתיים ונציגי הציבור. בסך הכול יימשכו הדיונים כ-3 שבועות. "צריך לצאת מכתב שיבהיר לדרג הממשלתי בכלל ולשר יובל שטייניץ בפרט כי הצבעת מתווה הגז בכנסת אין לה תוקף מחייב לכשעמו", אמרה בדיון ח"כ שלי יחימוביץ '(המחנה הציוני) "שנית, אין למתווה הגז משמעות מבלי הפעלתו של סעיף 52. שלישית, סעיף 52 עוד לא עבר. יש לנו זכות וחובה חוקית לדון בסעיף 52. לא רק שהדיון לגיטימי והכרחי יש לנו חובה לעשות אותו", הוסיפה.

2015-11-26_173632

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הסכים עם דבריה של יחימוביץ' והדגיש כי הדרך בה מקדמת הממשלה את מתווה הגז היא מביכה: "הניסיונות של הממשלה למנוע את הדיון הזה הם דבר מביש. לא זו הדרך לאשר החלטות בסך 1,000 מיליארד שקל".

הגיאולוג יוסי לנגוצקי, אבי מאגר "תמר", אמר בדיון כי "שלשום גדעון תדמור ברב חוצפתו אמר שהאמירה שנתנו להם את תמר על מגש של זהב איננה נכונה. אני אבי תגליות הגז בים העמוק, אני הבאתי אותם לתמרב-1999 ביקשתי שטחי ים שאיש מעולם לא ביקש אותם". לנגוצקי ציטט את הראיון שערך "גלובס" עם נשיאה לשעבר של חברת 'של' העולמית ג'ון הופמייסטר בו טען כי אסור לישראל לייצא גז. הופמייסטר טען כי ישראל חייבת לשמור לעצמה את הגז על מנת לחזק את הביטחון האנרגטי שלה.

"המסקנות הן שעל המדינה לגלות אחריות ולהבטיח לאזרחיה ביטחון אנרגטי ל-50 שנה", אמר לנגוצקי. "מאגר לוויתן צריך לשמש כמחסן חירום הגז הלאומי, ואין לייצא ממנו. אני משתגע. מה זה? רק כסף? מה יהיה עם הילדים והנכדים שלנו? אין לייצא גם מתמר. ראו הוזהרתם. הייצוא יהיה בכייה לדורות. יש לכפות על חברות הגז להניח צינור הולכה נוסף בקו ישר לעכו". יצויין שהפעילים נגד שוד הגז יקיימו במוצאי שבת שורה ארוכה של הפגנות בערים הגדולות, ביניהן תלאביב, ירושלים, חיפה ובארשבע.

דף הפייסבוק של ההפגנות נגד שוד הגז במוצ"ש ברחבי הארץ:

https://he-il.facebook.com/events/545342832281376