ח"כ חנין: הממשלה הפקירה את החשמל ואת הגז לידי מספר גורמים פרטיים

מפגש ועדת הכלכלה בנושא פיקוח על מחירי הגז הטבעי שנערך אתמול (שלישי), יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) הצהיר כי הוא נפגש עם ראש הממשלה בנושא וכי הם יעבדו על מציאת פתרון למצב. את ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר השדולה הסביבתיתחברתית, שהשתתף בישיבה ואת ארגוני הסביבה זה לא ריצה והם סיפקו הצהרות קשות.

2014-11-26_202448

ח"כ חנין אמר בישיבה: "ראש הממשלה נרדם במשמרת ומפקיר משאב אדיר ויקר. אני מאמץ את נייר העמדה של 'מגמה ירוקה'- ניהלנו בצורה כושלת את המשאב של הגזזה מה שיצר את המונופול המסוכן של יצחק תשובה ולכן הגז נמכר ביותר מפי 2 מהמחיר המתבקש של תשואה של תשעה אחוזים, משאב הטבע שייך לתושבי המדינה, מישהו עושה עליו רווח מופקע, מישהו נרדם במשמרתראש הממשלה מסר משאב אדיר".

לדברי ח"כ חנין, "אנחנו נמצאים באוליגרכיה ומי שלא מבין איך היא נראית שיסתכל על משק הגז. ממשלת ישראל הפקירה את משק האנרגיה והחשמל שלנו לידי מספר גורמים פרטיים. מפקירים משאב טבע אדיר ויקר לידי מונופול. לדבר על תחרות במצב הזה זה לעשות צחוק מהאזרחים. לא תהיה שום תחרות בתחום בשנים הקרובות. משאב הגז מנוהל בצורה כושלת וכולנו משלמים על כך מחיר גבוה. הגז נמכר במחירי גזל. הורדה של מחיר הגז בדולר הייתה חוסכת למשק מיליארדים. פיקוח על מחירי הגז, משאב טבע ששייך לאזרחי ישראל, מתבקש ודחוף במצב הזה. מישהו כאן נרדם בשמירה. אני קורא לראש הממשלה, למשרד האנרגיה ולמשרד האוצר להתעורר. אנחנו נמצאים בעניין הזה במרוץ נגד הזמן".

אלעד הוכמן, רכז קשרי ממשל ב"מגמה ירוקה", הוסיף: "היום גילינו שסילבן שלום ומשרד האנרגיה עובדים בשביל תשובה. הורדת המחיר ליחידת גז בדולר אחד תוביל לחיסכון במיליארד שקלים למשק הישראלי ו-400 ש"ח בשנה למשפחה, הציבור לא מוכן לחכות ליאיר לפיד שייחשב את הכדאיות". לדברי עומרי בללי, ראש תא "מגמה ירוקה" באוניברסיטת תלאביב, "הגז הטבעי שייך לכולנו. אנחנו דורשים להוריד את מחירי יחידת גז ל-3 דולר בלבד ואת החזרת השליטה על משאב הטבע שלנו. לצערנו גילינו שהדרך לתשובה עוברת באוצר: פקידים בכירים כמו אודי ניסן ויוסי אבו מעלו באינטרס הציבורי. לא נרשה לגזל הזה להמשיךאני מודיע לסילבן שלום ויאיר לפידנתראה ברחובות".