ח"כ חנין: הכנסת התייצבה היום כדי להגן על כבשת הרש של שכבת אוכלוסיה פגיעה במיוחד

 

 
ח"כ חנין: הכנסת התייצבה היום כדי להגן על כבשת הרש של שכבת אוכלוסיה פגיעה במיוחד
 
מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונה (95 בעד, אחד נגד) הצעת חוק של חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), נאדיה חילו (העבודה), רן כהן (מרצ), יצחק גלנטי (הגימלאים), ויעקב כהן (יהדות התורה), שמבטיחה את המשךפעילותה של הקרן לילדים ונוער בסיכון במסגרת המוסד לביטוח לאומי.
 
ח"כ דב חנין (חד"ש), חבר הועדהלזכויות הילד: "הקרן לילדים ונוער בסיכון היא מכשיר חיוני בימים שבהם המדיניותהחברתית מממשיכה לפגוע בשכבות חברתיות רחבות, ובמיוחד בילדים ונוער. זוהי כבשת הרש של קבוצת אוכלוסיה פגיעה במיוחד, והכנסת התייצבה היום באופן ברור כנגד כל ניסיון לפגוע בה". ח"כ חנין הביע הערכה לפעילותו של שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), שפעל להשגת תמיכת הממשלה בהצעת החוק בקריאה ראשונה.
 
הקרן לילדים ונוער בסיכון הוקמה במקורה כאמצעי להתמודד עם התרחבות העוני, המצוקהוהבעיות החברתיות בקרב ילדים ונוער, על רקע הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים. במהלך השניםהקרן פיתחה מגוון של פעילויות של עזרה לילדים ונוער בסיכון ופעילותה זוכה לשבחיםמכל עבר (מידע נוסף על פעילות הקרן במצ"ב). הקרן הוקמה בראשיתה מתוקף הוראת שעהבלבד שתוכננה לפוג בסוף שנת 2007.
בסוף השנה שעברה התנהל בכנסת מאבק כנגד כוונת האוצר להעביר את תקציבי הקרןלתקציב השוטף של משרד הרווחה, ובכך, למעשה, להפסיק את פעילות הקרן. בזכותמאבק נמרץשל חבריהכנסת סוכם במסגרת תקציב 2008 כי פעילות הקרן תוארך באופן זמני לשנה אחת נוספתבלבד. הצעת החוק שהתקבלה היום בקריאה טרומית מציעה לקבוע את מעמדה של הקרן באופןקבוע (ממעמדה הנכחי כהוראת שעה).
להצעת החוק: