ח"כ חנין דורש מנתניהו הסברים מדוע מתערב למען המפעלים המזהמים במפרץ חיפה

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), יו"ר השדולה הסביבתיתחברתית של הכנסת, קרא אתמול (שני) בוועדה לענייני ביקורת המדינה להוציא צו הבאה שיחייב את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתייצב בפני הוועדה ולספק תשובות על אודות התערבותו למען המפעלים המזהמים המופרטים שבבעלות עדין עופה ונגד בריאות התושבים באזור חיפה.

2016-11-01_200843

בנוסף, הגיש הבוקר ח"כ חנין שאילתה דחופה לראש הממשלה בנושא הדורשת לחשוף את "הנימוקים הביטחוניים" העומדים, כביכול, מאחורי הצורך למנוע את סגירת המפעל המזהם כרמל אולפינים במפרץ חיפה. בדיון בוועדה לביקורת המדינה אמר חנין כי "קראתי בדאגה גדולה את שיחת הטלפון בין ראש עיריית חיפה לבין ראש לשכת ראש הממשלה, בו ביקשו בלשכת רה"מ להימנע מסגירה זמנית של מפעל שפעם אחר פעם עובר על החוק, מזהם את הסביבה וממשיך בהתנהלותו הבלתיחוקית והפוגענית ומסוכנת. והנימוק הוא ביטחוני. משהו אצלנו לגמרי השתבש:לגרום לאנשים לסכנת חיים ולמוות זה טוב לביטחון, אבל לסגור מפעל שאין לו שום קשר לביטחון זה פוגע בביטחון המדינה?".

עוד הוסיף כי "חמור לא פחות זה שלא מדובר רק במנהל הנוכחי של לשכת ראש הממשלה, אלא שזו צורת העבודה של נתניהו בשורה של מקרים. גם במקרה של שדה בריר ליד ערד הסבירו לנו שמדובר ב"בעיה ביטחונית חמורה ביותר". ח"כ חנין עמד בכנסת הקודמת בראש ועדתהמשנה לענייני תכנון וסביבה במפרץ חיפה, אשר פרסמה דו"ח מפורט, שזכה בתמיכת ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.