ח"כ חנין דורש לקיים דיון בכנסת על פרשת הצוללות: מקרה קלאסי של הון-שלטון-ביטחון

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) דרש אמש (חמישי) לכנס את מליאת הכנסת לדיון דחוף בפרשת עסקת הצוללות מגרמניה ופרשת השחיתות במל"ל בעניין מתווה הגז. "שתי הפרשות החמורות שנחשפו השבוע בתקשורת הן מקרה קלאסי של הוןשלטוןביטחון. חשוב להכיר אותן לעומק, ולזכור אותן היטב בפעם הבאה שנתניהו ינופף לעברנו בדגל הביטחון. שתי הפרשיות הללו מראות לנו מה באמת מניע את ההחלטות הכלכליות והביטחוניות החשובות ביותר, והתשובה מדאיגה".

2016-11-18_162614

השבוע דיווח רביב דרוקר בערוץ 10 כי דוד שמרון, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובמקביל פרקליטו איש העסקים מיכאל גנור, שמייצג את החברה שמייצרת את הצוללות הגרמניות ומבקש שגם תתחזק אותןבשבועות האחרונים הודיע ראש הממשלה כי הוחלט לרכוש שלוש צוללות נוספות מגרמניה, שיצטרפו לצי בן שש צוללות שישראל כבר מחזיקה. גנור ושמרון ניהלו פגישות עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כדי "לרכך התנגדות" של ועדי עובדים להפרטת התחזוקה של הצוללות.

אתמול פורסם ב"הארץ" כי שמרון לא רק מייצג את גנור, אלא הוא אף רשום כדירקטור בחברת האחזקות של גנור. שמרון רשום כדירקטור בחברת מ.ג. 2015 בע"מ שנפתחה בשנת 2015, ותחתיה נמצאת חברת בת מ.גנור ים 2012. החברה נוסדה ב-2012 והיתה בבעלות גנור ישירות, עד שהועברה ב-2015 לחברת מ.ג 2015. חברה זו התקשרה בדצמבר 2013 עם החברה הגרמנית Thyssenkrupp Marine Systems יצרנית הצוללות מהעיר קיל.

שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס אמש לראשונה לפרשת רכש הצוללות. "אכן, התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות. באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך", כתב יעלון בפייסבוק ובטוויטר שלו. "עמדתי התבססה גם על סמך עבודת מטה מקצועית, מעמיקה ומקיפה שבוצעה בצה"ל ובמשרד הביטחון". הוא הוסיף: "איני יודע מה נעשה ומה נחתם לאחר עזיבתי את משרד הביטחון, אך פרסומיו של רביב דרוקר בנושא מטרידים מאוד, ומחייבים בדיקה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים. תיאור השתלשלות הדברים המתוארת בהודעת המל"ל, הוא חסר ואינו משקף את המציאות כהווייתה".