ח"כ חנין בעקבות פסילת מועמד חד"ש: 'הגזענות – לגיטימית והחתירה לשוויון – פסולה'

"המסר שיצא אתמול מוועדת הבחירות הוא שבישראל הגזענות היא לגיטימית והחתירה לשוויון פסולה, וזה לא א מפתיע: זו תמצית עמדותיו של נתניהו בכל השנים האחרונות", כך הגיב הבוקר (חמישי) ח"כ דב חנין (חד"ש) להחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את המועדות לכנסת של ד"ר עופר כסיף ולאשר את מועמדותם של גזענים.

ועדת הבחירות המרכזית אישרה אתמול לאנשי עוצמה יהודית הגזענית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, להתמודד בבחירות לכנסת. ההחלטה התקבלה ברוב של 16 חברים מול 15, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע על תמיכתו בפסילת בן ארי בשל הסתה לגזענות. בקשה לפסול את רשימת הבית היהודיהאיחוד הלאומיעוצמה יהודית כולה נדחתה ברוב גדול. נציגי כולנו לא השתתפו בהצבעות על בקשות הפסילה וכל ההחלטות בעניין הפסילות צפויות להגיע לדיון בבג"ץ.

2019-03-07_194759

ד"ר עופר כסיף (צילום: אל אתיחאד)

בבקשות הפסילה הכריעה מליאת ועדת הבחירותשמורכבת מנציגי סיעות הכנסת היוצאת. לליכוד שמונה נציגים בוועדה, לעבודה חמישה, לרשימה המשותפת שלושה, וכך גם ליש עתיד ולכולנו, לש"ס, לתנועה ולישראל ביתנו שני נציגים כל אחת, ועוד נציג לכל אחת מסיעות הבאות הימין החדש, הבית היהודי, אגודת ישראל, דגל התורה, מרצ ותע"ל.

בחוות דעת שהעביר מנדלבליט לוועדת הבחירות, לקראת הדיון בבקשות לפסול את סיעת עוצמה יהודית, נאמר כי יש לפסול את בן ארי אך לאפשר לבן גביר להתמודד, אף ש"צבר הראיות בעניינו מטריד ביותר". מנדלבליט, שבחוות דעתו תמך פרקליט המדינה שי ניצן, ציטט כמה התבטאויות של בן ארי מהשנים האחרונות, שבהן, לפי היועץ, הסית לגזענות.

לעומת היחס הסלחני כלפי הגזענים, ועדת הבחירות החליטה אמש לפסול את רשימת רע"מבל"ד מלרוץ לבחירות הקרובות, ברוב של 17 מצביעי בעד אל מול 10 מתנגדים; ופסלה גם את התמודדותו של ד"ר עופר כסיף במסגרת הרשימה המשותפת חד"שתע"ל, ברוב של 15 מצביעים בעד אל מול 10 מתנגדים.

בחד"ש גינו את ההחלטה ומסרו "הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים והמסית אביגדור ליברמן הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני. אנחנו נמשיך להציג קול צלול וברור למען שלום, שוויון וצדק חברתי. אנו גאים בד"ר עופר כסיף. להתנגד לכיבוש זה לא בניגוד לחוק."

ד"ר כסיף אמר כי "אישור הצעת פסילתי בוועדת הבחירות, ובניגוד להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, מוכיח כי את חברי הוועדה מנחה פוליטיקה מפלה ומדירה. לא הדמוקרטיה ושלטון החוק נר לרגליהם, אלא גזענות ושנאה למיעוט הלאומי הערביפלסטיני ולכלל הכוחות הדמוקרטיים. יחד עם חבריי, יהודים וערבים, אעתור לבג"ץ ואמשיך במאבק נגד הכיבוש והאפליה ולמען ישראל צודקת, דמוקרטית ושוויונית".

מנכ"ל מרכז עדאלה, עו"ד חסן ג'בארין אמר בתגובה להחלטת הפסילה של ד"ר כסיף אותו ייצג כי "מועמדותו של ד"ר כסיף נפסלה, על סמך כמה התבטאויות בראיון עיתונאי בודד, בו חזר ואמר שהוא מתנגד לכל צורה של אלימות, ושהוא תומך במדינה שוויונית. המבקשים השמיעו טענות מסולפות שאין ביניהן לבין העילות לפסילה הקבועות בחוק יסוד: הכנסת ולא כלום. ההחלטה היא חסרת כל יסוד ואינה מבוססת על ראיות כלשהן, אלא רק משקפת רדיפה מקרת'יסטית של מי שעמדותיו אינן מקובלות על הימין הפוליטי".

ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף הבוקר בחריפות את  ההחלטה לפסול את מועמדותו של ד"ר כסיף לכנסת מטעם המפלגה. "ועדת הבחירות מאשרת כהניסטים שמאמינים בטוהר הגזע ובעליונות יהודית, ובן אדם שמאמין בשלום ושוויון הוא זה שנפסל. לאן הגענו?", אמר עודה בריאיון לדב גילהר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'.

"אנחנו גאים בכסיף", הצהיר עודה. "הוא מקדם את האג'נדה שלנו". הח"כ הודה כי "יש כמה אמירות שכסיף אמר כשהיה אזרח, עוד לפני שהחליט להתמודד לכנסת, והייתי משתמש במילים אחרות. אבל לפי סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת, הוא לא עבר על שום דבר שעלול לפסול אותו. אין לי ספק שבית המשפט עוד יחזיר אותו, אין שום עילה ושום סיבה לפסול אותו".

הח"כ יצא נגד ועדת הבחירות וטען: "ההגמוניה במדינת ישראל כל כך מוטה, כל כך גזענית. מה שחשוב פה זה שהוועדה מאשרת את הכהניסטים, אנשים שמאמינים בטוהר הגזע, בעליונות יהודית וגם בטרנספר בכוח לחברה אזרחית. לאן הגענו? בן אדם שמאמין בשלום ושוויון הוא זה שנפסל. ודאי שהוועדה פוליטית, היא מורכבת ממפלגות ויש הטיה ימינה מאוד קשה במדינת ישראל".

על הפסילה של בל"ד אמר ח"כ עודה: "הם יעברו את אחוז החסימה. מה שקרה אתמול יעזור להם, ואני שמח שהוא יעזור להם. אני מקווה שהם יקבלו שישה ושבעה ושמונה מנדטים. זה בושה וחרפה מה שקורה פה. נעשה את הכול בשביל שהם יעברו את בית המשפט, והם יעברו את בית המשפט. אנחנו נעמוד לצדם, יש לנו הזדהות וסולידריות".