ח"כ חנין בעקבות פינוי משפחה פלסטינית מביתה בשייח' ג'ראח: העוול זועק לשמיים

כוחות משטרה גדולים פינו מביתה הבוקר (שני) משפחה פלסטינית בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים תחת כיבוש. משפחת שמאסנה, המונה שמונה נפשות שבהן זוג הורים בני יותר מ-80 פונתה לטובת קבוצה של מתנחלים שמייד פלשה למבנה. זהו הפינוי הראשון בשכונה מאז שנת 2009. פעילי שלום שהיו במקום משעות המוקדמות מסרו כי המשטרה סגרה את כל הכניסות לשכונה ופינתה בכוח את תושבי הבית

כאמור, זמן קצר אחרי הפינוי, עברה להתגורר בבית קבוצת פעילי ימין חרדים, שאחד מהם הוא יונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף. עשרות פלסטינים ופעילי שלום ישראלים התאספו משעות הבוקר ליד בית משפחת שמאסנה, ובני המשפחה נותרו בינתיים ברחוב ליד ביתם. המשטרה עיכבה שלושה פעילי שלום בטענה ש"הפריעו לשוטרים במילוי תפקידם".

משפחת שמאסנה התגוררה בבית שבשייח ג'ראח מאז 1964. כמו במקרים אחרים בשכונה, הבית הוקם על קרקע שהיתה בבעלות משפחה יהודית לפני 1948. החוק מאפשר ליהודים, אך לא לפלסטינים, לדרוש מחדש רכוש שנותר מעבר לקווי האויב ב-1948.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בדרישה לבחון את חוקיות הפינוי ולמנוע פינויים נוספים. לדבריו, "חייבים לעצור את הפינויים בשיח' ג'ראח. העוול זועק לשמיים לא רק בגלל שבין בני המשפחה שפונו לרחוב ישנם קשישים וילדים, אלא בגלל האפליה הזועקת לשמיים בין יהודים שיכולים לתבוע ולשוב לנכסים שהיו בבעלותם לפני 1948, לבין ערבים להם אין זכות כזו. משפחות פלסטיניות ניתן לגרש מבתיהן, למרות שמשפחת שמאסנה גרה בבית למעלה מ-50 שנה".

10

בני משפחת שמאסנה, הבוקר, לאחר הפינוי (צילום: עיר עמים)

עוד מסר ח"כ חנין "ארבעה ילדים, ביחד עם הוריהם וסביהם הקשישים פונו בשעות המוקדמות של הבוקר מביתם, והושלכו לרחוב. כוחות מג"ב הגיעו לבית משפחת שמאסנה בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים המזרחית, ופינו את המשפחה מהבית בו היא מתגוררת 50 שנים. על הבית השתלטה מיד קבוצה של מתנחלים. העוול זועק לשמיים!".

עוד הוא הדגיש "משפחות רבות בשכונה נמצאות תחת איום זהה. המאבק נגד הפינויים בשיח' ג'ראח הוא המאבק של כולנו, לא רק נגד בריונות הפינויים, אלא גם נגד מדיניות הייהוד של השכונות הערביות בירושלים, החותרת למנוע כל הסדר עתידי בעיר הזו".

יצוין שפעילי שלום ישראלים יפגינו ביום שישי הקרוב, 8 בספטמבר, ממערב ירושלים לשייח' ג'ראח נגד הפינוי של משפחות פלסטיניות נוספות מביתיהן בחלקה כבוש של העיר. "הפינוי של בני משפחת שמאסנה עלול להצית גל חדש של פינויים בכל השכונה ולהציב איום ממשי מעל ראשן של עשרות משפחות נוספות. אנחנו חייבים להיות שם ולמנוע את הפינוי", נמסר על ידי מארגני ההפגנה – השנייה תוך חודש.

בשעה 14:30, תצא התהלוכה מרחבת המשביר הישן שבמרכז מערב ירושלים עד ביתה של משפחת שמאסנה. "בואו להישמע, להשמיע, ולהקים קול צעקה על העוול שיבוא אם לא נעצור אותו בעצמנו", הדגישו.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1005796406228491