ח"כ חנין בעקבות הטבח בבית הכנסת בארה"ב: 'שלטון שזורע הסתה – קוצר אלימות'

"התמונות שמגיעות מזירת הפיגוע הרצחני בבית הכנסת "עץ החיים" – הן קשות ומכאיבות. המעשה הנפשע הזה, של רצח אנשים שבאו להתפלל עם משפחותיהם והקהילה שלהם הוא תמרור אזהרה זועק לגבי הסכנות שנשקפות למיעוטים בארה"ב בעידן טראמפ", כך מסר אמש (ראשון) ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת). ארגוני הקהילה היהודית בארה"ב מזהירים, כי מאז בחירת טראמפ לנשיאות חלה עלייה תלולה במספר אירועי ההתנכלות לאנשים חובשי כיפות, ונדליזם בבתיקברות יהודיים, והתבטאויות גזעניות ואנטישמיות ברשתות החברתיות.

2018-10-29_193756

קמפיין של הקהילה המוסלמית בפיטסבורג למען משפחות קרבנות של הטבח בבית הכנסת

האירוע המחריד בביתהכנסת, "הוא ביטוי נוסף לצמיחתה של אנטישמיות ואיסלאמופוביה בחברה האמריקאית, חלק מגל גזעני, מסוכן ואלים המטופח בתקופת נשיאותו של טראמפ. זה אותו נשיא שאמר לפני חצי שנה: 'ייתכן שפשעי השנאה נגד יהודים בארה"ב לא נובעים מאנטישמיות. ייתכן שההיפך הוא הנכון שמישהו עושה את זה כדי לגרום לאחרים להראות רע. המטרה היא להטיל דופי בממשל ובתומכיו'. דברים דומים אמר בעבר ראש הקוקלוקסקלאן, דיוויד דיוק, שהוא תומך מושבע של טראמפ. הנשיא טראמפ מאותת לימין הקיצוני בגלוי שבתקופת נשיאותו מותר להם להשתולל באלימות. כך למשל, הוא גילה בקיץ שעבר סלחנות כלפי ניאונאצים שדרסו מפגינים נגד גזענות בעיירה שארלוטסוויל – 'יש ביניהם גם אנשים טוביםהייתה אלימות משני הצדדים'".

חנין שאל "מי האנשים שהנשיא הזה מינה כיועצים וכשרים בקבינט שלו? סטיב באנון, שהיה היועץ הבכיר של הנשיא טראמפ, אמר בזמנו שהוא לא רצה שבנותיו יילמדו עם יהודים בבית ספר, כי 'סביבה יהודית הופכת ילדים לבכיינים'. בריאיון ל'וול סטריט ג'ורנל' בשנת 2011 אמר באנון שהוא שואב השראה מלני ריפנשטאל, במאית המשטר הנאצי: 'אנשים אמרו שאני מזכיר אותהאני תלמיד שלהצריך ללמוד מהמאסטרים של העבר איך הם העבירו את רעיונותיהם'.

עוד אמר באנון: "אנחנו עושים מהפכה שתהיה יותר גדולה ממהפכת רייגן. שמרנים ופופוליסטים בתנועה לאומנית כלכליתזה יהיה מרגש כמו בשנות השלושים". באמת? מי שמתייחס לשנות השלושים בהן עלה היטלר לשלטון בגרמניה כאל שנים מרגשות, הוא איום על ארה"ב, על היהודים, על המוסלמים, ועל העולם כולו. הוסיף חנין.

"אבל מקומם במיוחד, בלתינתפס במיוחד, מכעיס במיוחד זה החיבוק החם שראש הממשלה בנימין נתניהו נותן לדונלד טראמפ, עליו הוא אמר ש'לא היה ידיד כמוהו לעם היהודי'. כנראה שכשנתניהו מסתכל על טראמפ, הוא רואה שם קצת מעצמו ומרוצה ממה שהוא רואה: שלטון כוחני, שבז לנורמות דמוקרטיות, שניזון מהסתה נגד מיעוטים, שמטפח שנאה ופחד. שלטון שזורע הסתה וקוצר אלימות", הדגיש ח"כ חנין.