ח"כ חנין בעקבות גילוי הגז במצרים: יש לגנוז את מתווה הממשלה

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) קרא הבוקר (שני) לגנוז את מתווה הגז של ממשלת הימין – בעקבות גילוי הגז במצרים. לדבריו "תגליות הגז במצרים הן חדשות טובות גם לנו. הממשלה ניסתה לדחוק בכולם להעביר במחטף את מתווה הגז השערורייתי, בתירוץ של 'הדחיפות לאפשר ייצוא למצרים'. כעת נעלם הבסיס לטענה הזאת. מסתבר שתכניות הממשלה המצרית לחדש את פיתוח מאגרי הגז שלה, אפילו לא הופיעו בניירות המקצועיים שהוצגו בפני מקבלי ההחלטות אצלנו".

2015-08-31_204538

ח"כ חנין הדגיש "מה שנחוץ עכשיו זו גניזת המתווה וביצוע פניית פרסה: לפתח את שדות הגז לטובת האזרחים, במקום לתת אותם במתנה לטייקונים. מחירי הגז ירדו בגלל התגלית החדשה? מצויין, זה יעודד את התעשייה והתעסוקה. 'לא משתלם' לחברות הגז לפתח עכשיו את מאגר לוויתן? מצויין, תחזירו את המפתחות למדינה, לא נתגעגע לסחטנות שלכם". מחירי הגז יירדו בגלל התגלית החדשה? מצויין, זה יעודד את התעשייה והתעסוקה. ״לא משתלם״ לחברות הגז לפתח עכשיו את מאגר לוויתן? מצויין, תחזירו את המפתחות למדינה, לא נתגעגע לסחטנות שלכם.

תגלית הגז ישנה את חוקי המשחק עבור מצרים והמזרח התיכון, כך אמר הבוקר מנכ"ל ענק האנרגיה הממלכתי האיטלקי ENI, קלאודיו דסקלצי. הוא הוסיף כי החברה משאירה פתח למכור נתח במאגר הגז לחברה אחרת.

"המאגר קרוב למתקנים כך שהזמן שייקח עד שהוא יגיע לשוק יהיה מאוד קצר. זאת חלק מהאסטרטגיה שלנו לבצע חיפושים באזור שבו יש לנו ידע גיאוגרפי מעמיק ואנחנו יכולים לנצל את המתקנים שלנו וזה סימן מאוד חיובי מבחינת עלות הגז", אמר דסקלצי והוסיף "יהיה כאן מסלול מאוד מהיר של פיתוח". ענק האנרגיה שבבעלות ממלכתית המוערך בשווי שוק של 61 מיליארד דולר, פועלת במצרים כבר 60 שנה בתחום הגז והנפט והיא מפיקת האנרגיה הגדולה באפריקה. במצרים היא מפיקה מדי יום 200 אלף חביות נפט, וביוני חתמה על עסקה עם ממשלתו של הנשיא עבד אסיסי בסכום של 2 מיליארד דולר. העסקה תאפשר לחברה לבצע חיפושי גז ונפט בסיני, בתעלת סואץ, בים התיכון ובדלתא של הנילוס.

מחירי הגז יירדו בגלל התגלית החדשה? מצויין, זה יעודד את התעשייה והתעסוקה. ״לא משתלם״ לחברות הגז לפתח עכשיו את מאגר לוויתן? מצויין, תחזירו את המפתחות למדינה, לא נתגעגע לסחטנות שלכם.