ח"כ חנין בעקבות אישור הפיקוח על מעונות היום: 'עתה יש להשלים את המלאכה'

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על מעונות היום. ההצעה כוללת קביעת תנאי הפעלה של מעונות יום שיבטיחו את שלומם וטובתם של הפעוטות לצד יצירת כלי אכיפה מנהליים, סמכויות מפקחים והוראות עונשין.

2018-10-23_190855

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד ומיוזמי החוק, אמרה לאחר אישור החוק במליאה: "היום עשינו היסטוריה – ההורים, הארגונים וחברי הכנסת. אמנם מדובר בצעד קטן ביחס להצעת החוק הפרטית שיזמתי, אך בצעד גדול ומשמעותי עבור הילדים בגילאי לידה עד שלוש והוריהם, ואפילו עבור מעונות היום עצמם. החוק יסדיר את שטח ההפקר הקיים במציאות כיום ואת הפיקוח שלא היה קיים בפועל, ודאי לא ברמה שמדינה מתוקנת צריכה לדרוש מעצמה".

גם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) בירך אמש על העברת חוק הפיקוח על מעונות היום, שהיה בין יוזמיו. "כעת יש להשלים המהלך בלקיחת אחריות אמיתית של המדינה על הגיל הרך על ידי הבטחת חינוך חינם מגיל 0 עד שלוש. הממשלה מתנגדת להצעת החוק שלי בעניין. אינני מתכוון לוותר. בעזרת לחץ ציבורי נעשה גם את השינוי החיוני הזה".

מהמועצה לשלום הילד נמסר כי "מאבק של 15 שנים הגיע לסיומו. זהו הישג היסטורי לכל פעוט בישראל. היום, לראשונה, המדינה מכירה באחריותה כלפי פעוטות בגילאי לידה עד שלוש. מדובר בחוק הכרחי להגנה על שלומם הנפשי והפיזי של פעוטות, שישים סוף להפקרות שקיימת היום ומאפשרת לכל אחד לפתוח מסגרת לפעוטות, גם אם אין לו רישיון או הכשרה, גם אם המקום מסוכן לפעוטות, ואפילו אם מי שפתח את הפעוטון הורשע בפגיעה בילדים. כעת, משעבר החוק במליאה, המדינה מחויבת להתקנת תקנות אשר יסדירו באופן מפורט, בין היתר את סוגיית הבטיחות וההכשרות".