ח"כ חנין: בניית שני המגדלים בכיכר אתרים בתל-אביב – בכיה לדורות

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הוולחו"ף), אישרה אתמול (רביעי) את עקרונות התכנון לכיכר אתרים בתל אביב, הכוללים 2 מגדלים בני עד 40 קומות שליש מהן למגורים. מתנגדי התוכנית הרבים הביעו אכזבה מההחלטה. הם דרשו לבטל את בניית המגדלים ולהשאיר את המרחב פתוח לשימוש הציבור.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), יו"ר השדולה הסביבתיתחברתית ויוזם התיקון לחוק החופים מסר בתגובה, כי "הכוונה לבנות מגדלים בכיכר אתרים לאחר שנים של הזנחה עלולה להפוך בכיה לדורות. במקום לפתוח את האזור הזה של העיר אל הים יחסמו אותו עוד יותר עם מגדלים רבי קומות. הגיע הזמן להפנים שחוף הים הוא משאב ציבורי חיוני. הוא איננו נדל"ן שאפשר למכור לכל המרבה במחיר". "אישור ההחרגות על שטח כיכר אתרים עלול להוות רק סנונית ראשונה לגל של אישורים והחרגות דומות שיבואו אחריו לאורך כל רצועת החוף, בתל אביב ובארץ כולה. זה הזמן לסתימת הפרצות בחוק החופים כדי להגן על הים, כדי להגן על הציבור", הדגיש.

2018-06-28_203756

שני מגדלים יוקמו בכיכר אתרים במקום שלושה בתוכנית המקורית (הדמיה: פוסטר ושות' אדריכלים לונדון, ישר אדריכלים)

לדברי פעילי עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים": "לצערנו הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) כשלה בתפקידה ומעלה באמון הציבור, בכך שאישרה את הפרת החוק האוסר על בנייה למגורים ממערב לירקון. בשנים האחרונות הזניחה העירייה את הכיכר מתוך מניעים נסתרים וקידמה את התוכנית המגלומנית במחשכים – תוכנית שמטרתה היא אחת: גניבת הים מהציבור למען הטייקונים".