ח"כ חנין במצעד למען זכויות ניצולי השואה: יש להכפיל את הקצבה לכל הקשישים

כמדי שנה בערב יום השואה, ערכה אמש (ראשון) עמותת "אביב לניצולי השואה" את "המצעד למען החיים", שמטרתו להזדהות עם ניצולי השואה, לזכור את אלה ששרדו את התופת וחיים בינינו, להושיט להם יד ולסייע להם במיצוי זכויותיהם. מאות אזרחים הגיעו לרחבת הבימה על מנת לצעוד לצד ניצולי השואה. המצעד נפתח בעצרת ברחבת ״הבימה״. בין היתר השתתפו בעצרת: עו"ד אביבה סילברמןמייסדת ומנכ"לית העמותה, סגנית ראש עיריית ת"א מהרטה ברוך רון, וניצול השואה, אריה לוריא. הזמר טל סונדק ביצע שיר מהאלבום "בכל זאת אינני נפרד", בו הוא מנציח את שיריו של הנער גאבור אורדש, שנספה בשואה. בתום העצרת ייצאו מאות המשתתפים לצעוד לאורך שדרות רוטשילד, יד ביד, צעירים ומבוגרים עם ניצולי שואה. ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), צעד יחד המפגינים. ח"כ חנין הוא יו"ר משותף לשדולת הכנסת למען זכויות ניצולי השואה.

2017-04-24_195553

ח"כ חנין בין הצועדים בראש ההפגנה למען זכויות ניצולי השואה, אמש, במרכז תלאביב (צילום: אביב לניצולי השואה)

בתום המצעד מסר ח"כ חנין ש"דו"ח מבקר המדינה, שפורסם בשבוע שעבר, המחיש שוב שיש עוד המון מה לעשות בעניין. המאבק שלי לאורך השנים על זכויות הניצולים, מבוסס על מחויבות לאנשים שעברו את הזוועות הקשות ביותר, כדי לאפשר להם חיים ראויים בשנים שנותרו להם. השבוע הגשנו הצעת חוק נגד האפליה הקיימת בקרב הניצולים, על בסיס שנת הגעתם לארץ". לדבריו המחויבות לניצולי השואה לא באה על חשבון היחס לכלל הקשישים בישראל. כי לכל האזרחים הוותיקים כאן מגיעים חיים ראויים, וגם על כך אני מחויב להילחם".
ועוד: "בשנה האחרונה נאבקתי על הכפלת קיצבת הזקנה. הצעת החוק שהעליתי להצבעה בעניין נפלה במליאה בהצבעת תיקו 45:45. בחודש הבא אעלה להצבעה הצעת חוק שמנסה להתמודד עם עוני הקשישים בדרך אחרת. ההצעה הזו מדברת על השלמת הכנסה שתבטיח מינימום 5,000 שקל לכל הקשישים שיש להם פחות. המדינה תחויב להשלים את ההפרש לקשיש שסך הכנסותיו בגיל הפנסיה נמוך מ-5,000 שקל הגובה הנוכחי של שכר המינימום. ח״כים מסיעות שונות הצטרפו ליוזמה החשובה הזו וביחד נפעל כדי להעביר אותה."
 
ח"כ חנין תקף את ממשלת הימין והדגיש ש"הכסף לממן את המהלך הזה קיים, גם אחרי צעדי כחלון: עדכון תחזית הצמיחה, עודפי גביית המיסים, הכנסות המדינה מעסקת מובילאיי הכספים האלה לא צריכים לשמש להפחתה נוספת במס החברות לטובת בעלי ההון (המהלך בו חפץ נתניהו), אלא לתיקונים חברתיים, ובהם הבטחת מינימום 5000 לקשישים ולנכים. אנחנו בתקופה של החלטות כלכליותחברתיות חשובות. חשוב שכולנו נפעיל כל לחץ כדי שהן תהיינה נכונות".