ח"כ חנין ביום הסביבה בכנסת: 'מ-2007 אנו מתריעים על ליקויי מיכל האמוניה'

הוועדה לביקורת המדינה דנה אתמול (שלישי) בנושא העיכוב בהעברת מיכל האמוניה בעקבות דו"ח המבקר בנושא. יובל חיו ממשרד מבקר המדינה הסביר: "ב-2001 פרסם המשרד שלנו 5 דוחות ביקורת בנושא. ב-2016 עסקנו בנושא פעם נוספת. מכיוון שישנם הליכים משפטיים, עלפי עיקרון של כיבוד בין רשויות החלטנו שאנחנו נעצור ולא נביא לסיום סופי של הדוח על תקופת המכרז, אבל העצירה שלנו היא לא פסיבית לחלוטין. אנחנו עוקבים אחרי המהלך הממשלתי ובודקים את הליך קבלת ההחלטות, ועוקבים אחר ביסוס החלופות בחוות דעת מקצועיות".

2017-06-28_213618

הפגנה נגד מיכל האמוניה בחיפה (צילום: עיריית חיפה)

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הדגיש ש"כבר ב-2007 התרענו על שורה של בעיות ובמשך שנים הבעיות לא נפתרו ומיכל האמוניה נשאר איתנו. לא במקרה הטיפול בשאלות הזיהום הולך כל כך לאט ובקושי, כי בצד השני יש אינטרסים כלכליים מאוד גדולים. מצער לראות שבעלי האינטרסים האלה שולחים לחזית הקרב את העובדים שלהם, ומשלמים מחיר על מחדלים של ההנהלות והבעלים, והם הופכים להיות לקורבנות. צריך לחקור איך זה קורה".

הדיון בוועדה לביקורת המדינה נערך במסגרת יום הסביבה שצוין בכנסת. דיון נוסף התקיים באווירה מתוחה וטעונה, בעקבות תכניות המתאר הארצית הכוללת שינויים בחופי הים. חברי הכנסת חנין, יעל כהן פארן, תמר זנדברג, רחל עזריה וארגוני הסביבה דרשו תשובות מהשר זהב אלקין ונציגי משרדו שנכחו בדיון. יו"ר השדולה למען הסביבה, ח"כ חנין, הדגיש ש"מה שקורה בחופי הים של ממדינת ישראל צריך להדליק לנו אור אדום. יש עשרות תוכניות בניה שישנו לגמרי את החופים שלנו. תוכניות ישנות אם אלו תוכניות מימי המנדט ואפילו מלפני גוברות על החוק. הצעת החוק מציעה לא לבטל אלא לבחון אותו מחדש ומציעה כלים איך לבחון את התוכניות האלה".