ח"כ חנין בהפגנת ילדי תימן החטופים: הגיע הזמן לצדק, הכרה וריפוי

אלף בני אדם הפגינו אמש (שני) מול קרית הממשלה בתל אביב בקריאה למדינה להכיר בחטיפת ילדי תימן, ארצות המזרח התיכון והבלקן. המפגינים חסמו את רחוב קפלן במשך שעה ואחת המשתתפות עוכבה לחקירה. מפגינים עלו לבמה מאולתרת והקריאו עדויות על היעלמותם של ילדי תימן. את ההפגנה ארגנה עמותת רוח המזרח (עמר"ם) והשתתף בה ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת).

2017-09-26_201917

ח"כ חנין בהפגנה שנערכה אמש בקריה בתלאביב בדרישה לחשוף את המסמכים הקשורים לחטיפת ילדי תימן (צילום: אקטיבסטליס)

בחודשים האחרונים התחדש מאבקם של ארגוני המשפחות יוצאות תימןשילדיהן נעלמו בתקופה שלאחר קום המדינה. הארגונים דורשים שהממשלה לא תסתפק בפרסום מסמכי ארכיון המדינה המסווגים בפרשה, שנחשפו לציבור לפני חצי שנה, אלא תנקוט בצעדים נוספים לחקר האמת. בין הדרישות שהציגה עמותת עמר"ם: הכרה בטענה כי ילדי תימן נחטפו.

בתום ההפגנה פרסם ח"כ חנין בפייסבוק: "זה מה שסיפרה לי הערב תמר בהפגנת המחאה בעניין פרשת ילדי תימן: איך ילדה את בנה, שלמה, באוהל בצריפין, איך לקחו אותו ממנה לבי"ח אסף הרופא, וכשאביו בא לבקר בביה"ח אמרו לו שהילד מת, שכבר קברו אותו. בהתחלה סיפרו להם שהוא קבור ברחובות. אחר כך שלחו אותם לחפש את הקבר בראשון. תמר היא אולי האם היחידה שזכתה לשני קברים לילד אחד. אבל היא לא ויתרה, עד היום, על האמונה שתמצא את בנה. שנים עברו והפצע נותר פתוח. שלה ושל משפחות רבות נוספות. מאות רבות של מפגינים היינו כאן הערב. דרשנו צדק, הכרה, ריפוי! הגיע הזמן".