ח"כ חנין בהפגנת הנכים והפנסיונרים בתל-אביב: יש להצמיד את גמלאות לשכר המינימום

כ-150 נכים וקשישים, שהפגינו אמש (חמישי) סמוך למגדלי עזריאלי בתלאביב, חסמו את צומת הרחובות קפלן ומנחם בגין לכיוון לשני הכיוונים. המשטרה נמצאת במקום. לאחר מכן ירדו הנכים והקשישים לנתיבי איילון, שם חסמו את התנועה דרומה.

2018-06-01_165127

ח"כ חנין עם המפגינים, אמש, בצומת עזריאלי (צילום: זו הדרך)

ההפגנה נערכה במחאה על גובה קצבאות הנכות והזקנה. המפגינים, רובם נכים, החזיקו שלטים שעליהם נכתב "צדק לכל הקשישים והנכים" וקוראים "הון, שלטון נכים דורשים מזון". עוד הם דרשו להשוות את הקצבה שלהם לשכר המינימום. בחודש פברואר האחרון אושרה העלאת קצבאות הנכים בכנסת אחרי חודשים רבים של הפגנות וחסימות כבישים שקדמו לכך. חלק מן המוחים לא קיבלו את המתווה החדש והמשיכו במחאתם.

בין המפגינים, אמש, ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) שמסר "המפגינים הערב יצאו למען כל אותם מאות אלפים שנאלצים לחיות מקצבאות מביישות, שלא מספיקות למינימום של חיים בכבוד. מדינת ישראל מובילה בקרב המדינות הקפיטליסטיות המתקדמות בשיעורי עוני בקרב קשישים. זאת איננה בחירה. אף אחד לא בוחר לסיים את חייו בעוני. אף אחת לא בוחרת להפוך למעמסה כלכלית על ילדיה כשהיא נזקקת לטיפול סיעודי. אף אחד לא בוחר לוותר על חימום בחורף, על תרופות, על אוכל, או על מתנה לנכדים."

עוד הדגיש ח"כ חנין "התייצבתי כאן איתם היום כדי להגיד באופן הברור ביותר: שכר המינימום שקבעה המדינה הוא המינימום. גם לקשישים וגם לנכים. בשבועות הקרובים אביא להצבעה את הצעת החוק הקובעת כי לא יהיו יותר קשישים בישראל שיצטרכו להתקיים מהכנסה פחותה מהמינימום. זה עולה כסף. אבל יש למדינה את הכסף הזה. מה שאין לממשלה, זה את הרצון לטפל בבעיה. לכן אנחנו צריכים לצאת למאבק, ולהצטרף לדרישה הברורה והצודקת הזאת".