ח"כ חנין בדיון בכנסת לציון 50 שנות כיבוש: מגיע לפלסטינים צדק ושלום

מליאת הכנסת קיימה אתמול (שלישי דיון בהצעות לסדר לציון יובל למלחמת ששת הימים ולהתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים. "חמישים שנה אחרי הניצחון, יש כאלו שאומרים שהוא רק 'סיבך' אותנו. שה'כיבוש' – כך הם קוראים לזה משחית את החברה שלנו. חברים חלוציות תמיד הייתה עסק מסובך, וגם כשראשוני העולים הגיעו לארץ, היו כאלו שאמרו שהם מסבכים אותנו עם מעצמות העולם. המתיישבים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן והגולן הם חלוצי זמננו, הם מפריחי השממות", פתח ואמר יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) המתגורר בהרצליה פיתוח.

2017-06-07_223439

השיב לו ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) שאמר: "חמישים שנים והגיע הזמן לומר לעם בישראל את האמת. האמת קשה מאוד ברורה. גם אם תעצמו עיניים המציאות לא נעלמת. עובדה שכולם יודעים מדינת ישראל קטנה נמצאת בתוך מרחב ערבי. יש שתי אפשרויות או שנלמד להסתדר בסביבה בה אנחנו חיים או שלא. אם לא, יהיו עוד מלחמות יהרגו עוד אנשים עד שתגיע מלחמה בה לא ננצח ומדינת ישראל לא תתקיים".
לדבריו "האפשרות היחידה היא שלום. הדרך לשלום היא פשוטה ברמה העקרונית. כפי אמר הילל הזקן 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך'. מה שאנחנו מבקשים עצמאות וצדק, בדיוק אותו הדבר מגיע לעם השני".

בהתייחסו ל"אווירה החגיגית" בכנסת, אמר ח"כ חנין: "ראיתי במסדרונות המון תמונות אך התמונה הגדולה הייתה חסרה. רק הם נמצאים? היכן נמצאים מיליוני האנשים הנמצאים תחת כיבוש? איפה התמונות של המחסומים של הפלאחים שאיבדו את שדותיהם? לא סופר הסיפור האמתי כי גם היום הדבר שאתם גאים בו הפרויקט פורח באוויר ומתקיים רק אודות מכונת הנשמה המופעלת מהכנסת על חשבון הציבור הישראלי המוסיפה להוסיף תקציבי ענק. רק בזכות ההנשמה המלאכותית ההתנחלויות ממשיכות להתקיים ברגע שתיובש לא צריך לפרק ההתנחלויות יחזרו הביתה. או שנחיה ביחד או שלא נחיה. אני רוצה שהבנים יגדלו לעתיד של שלום, ומה שאני מאחל לבנים שלי אני מאחל לבנים של העם האחר".

השר יריב לוין מהליכוד, שהשיב בשם הממשלה, טען ש"אם אנחנו רוצים לשנות את עמדת הקהילה הבינלאומית, אנחנו צריכים להבין שדין נצרים כדין תל אביב במובן ההפוך. דין השומרון וגושעציון דינם כדין תל אביב ביום שנעשה את זה תתחיל הדרך להביא את העולם למקום אחר. בשם ממשלת ישראל ברכה חמה ונאמנה לכל העוסקים במלאכת ההתיישבות והערכה אדירה לכל השותפים. ניצחנו. נמשיך לנצח. עם ישראל חי".