ח"כ חנין: בבני-ברק יוקם צוות שיגבש פתרונות לבעיות התחבורה הציבורית

צוות מקצועי של עיריית בניברק ומשרד התחבורה יגבש תכנית לפתרון בעיות התחבורה הציבורית בעיר, ובשלב ראשון לגבי קווי התחבורה הבינעירוניים המרכזיים. כך מסר ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) בתום מפגש רבמשתתפים, שנערך אתמול (ראשון). המפגש התקיים באולם הישיבות של העירייה, בראשות ח"כ חנין, העומד הראש ועדת משנה לתחבורה ציבורית של הכנסת ובראשות ראש העיר חנוך זייברט. בדיון שעסק במצב עומסי התחבורה הציבורית בבניברק והצורך בקידום מהיר של פתרונות למצב הקשה השורר היום. הדיון בבניברק התקיים בהמשך לסיור ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת גם בעיריות רמתגן וגבעתיים.

2016-08-01_200317

ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר וח"כ דב חנין בעת סיור שנערך אתמול (ראשון) ועסק בבעיות התחבורה הציבורית (צילום: הכנסת)

ראש העיר הדגיש בישיבה, כי עם כל הרצון של העירייה למצוא יתרונות הולמים לתחבורה ציבורית להגיע לעיר ואליה, לא ייתכן שמופעלים 164 קווי תחבורה, מבלי לשתף את העירייה ומבלי לתאם עימה כלל, כשהפתרון העירוני הוא הוצאת כל התחבורה הבינעירונית מרחובות העיר לתחנה מרכזית אחת והפעלת שאטלים של אוטובוסים גדולים ורחבים, כפי שבימי חג הפורים מופעלת שיטה דומה בהצלחה לנוכח המוני האוטובוסים המציפים את העיר. כמו כן, חזר ראש העיר על חיוניות פתיחת יציאה נוספת מהעיר ברחוב אברהם בן דוד, ובכך להקל על עומס התנועה בצומת "קוקה קולה" ובדרכים המובילות אליו. ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, גבי נבון, סקר את מצב התחבורה העירונית והבינעירונית בבניברק ומסר כי מתבצעות, מידי יום, כ-6,200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ.

ח"כ חנין התייחס גם לייחודיות של בני ברק ואמר כי "הציבור החרדי מזוהה בדרך כלל עם שמירה על העבר והמסורת, אבל בתחום של התחבורה הציבורית האוכלוסייה הזו מייצגת דווקא את העתיד ואנחנו מייחלים למצב בו כלל עם ישראל ילך בעקבותיה". עם זאת הוא הוסיף כי "זה שאנשים משתמשים בתחבורה ציבורית זה לא בהכרח אומר שהם מקבלים שירות טוב, יש הרבה מה לשפר כדי שזה לא יהיה שימוש מחוסר ברירה אלא שימוש בתנאים טובים, במהירות ובנוחות".

כאמור, ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית בראשות ח"כ חנין, סיירה אתמול בפרויקט למתן העדפה לתחבורה ציבורית ברחבי גוש דן, מהיר לעיר לאחר שקיימה דיון בנושא. הסיור התמקד בקידום הפרויקט בעיריות גבעתיים, רמת גן ובני ברק ובמסגרתו נפגש היו"ר חנין עם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר וראש עיריית בני ברק זייברט.

ח"כ חנין אמר בתחילת הסיור: "אנחנו עומדים ברגעים של הכרעה היסטורית, על השולחן נמצאת תכנית גדולה שהמדינה מקדמת שמנסה ליצור רשת של העדפות לתחבורה ציבורית בגוש דן. התכנית לא מחייבת להרוס ולבנות מחדש את המטרופולין אלא מאפשרת תוך זמן קצר והשקעה כספית מינימלית להתמודד עם מציאות קשה של עומס ופקקים המביאים לבזבוז זמן רב, עלות כלכלית, חברתית וזיהום אוויר. מדובר בתכנית מורכבת המצריכה שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. כלכלית ההצטרפות היא כדאית להם, התכנית תשדרג את הערים. עיר טובה היא עיר שנעים ללכת בה, שיש בה תחבורה ציבורית ושהתושבים בה לא תלויים ברכב פרטי. באנו לשמוע רשויות שיש אצלן קשיים וחששות מהצטרפות למהלך ואנחנו מקווים שהביקור של הוועדה יתרום להתקדמות בעניין".