ח"כ זועבי ודוברת הרשימה המשותפת הותקפו במהלך דיון ברמת גן

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הותקפה היום (שלישי) על ידי סטודנט ימניקיצוני במהלך דיון לקראת הבחירות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. הסטודנט זרק על זועבי בקבוק משקה קל, ובעקבות זאת התפתחה קטטה על הבמה. קודם לכן הפגינו מחוץ לאולם תומכי "ישראל ביתנו" ואנשי הבית היהודי נגד השתתפותה של זועבי באירוע. אמילי מואטי, מצוות הדוברות של הרשימה המשותפת נפצעה אף היא לאחר שהותקפה במוט ופונתה לבית החולים איכילוב שבתל אביב.

2015-03-03_200408

בריוני ליברמן בעת ההתקפה על ח"כ זועבי (צילום: פאנט)

יצוין שאיש כ"ך ברוך מרזל פרסם בעמוד הפייסבוק שלו זמן קצר לפני האירוע: "חנין זועבי אני בדרך אלייך", כתב מרזל. "למרבה הצער והבושה, המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן החליט לתת במה לעוכרת ישראל חנין זועבי. אני ופעילי עוצמה יהודית בדרך לשם למחות נגד הביזיון. כשאהיה בכנסת אעשה הכל כדי למחוק לזועבי את החיוך".

ח"כ זועבי אמרה לאחר האירוע: "זאת לא פעם ראשונה שכך הם מתנהגים לחברי כנסת. זה לא מראה שולי, הם לא עשבים שוטים. זאת קבוצה שמשתלטת על השיח הפוליטי ועל כל הזירות. על חופש הדיבור, על חופש הפעילות הפוליטית ולא נותנת לשיח שפוי להתנהל. חבורת קיצוניים שמשתלטת על הקונצנזוס". זועבי הוסיפה: "אני אזרחית פלסטינית, אני אזרחית ישראל, אנחנו לא נלך לשום מקום, אנחנו ניאבק בשביל שיוויון ודמוקרטיה, זאת המולדת שלי ואנחנו נמשיך לחיות בה בלי לוותר על שום זכות. מי שלא מוצא חן בעיניו יכול לבחור לעצמו ארץ אחרת". יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה התייחס לתקיפה הבריונית ואמר: "מערכת הבחירות הנוכחית ממשיכה את גל הגזענות, ההדרה והאלימות שאפיינו את תקופת כהונתה של הממשלה האחרונה. עצוב לראות שאפילו במוסדות אקדמאים כבר אין אפשרות לנהל שיח פתוח ולהציג מגוון של דעות". לדבריו "האלימות כנגד חברת הכנסת חנין זועבי וצוותה, מקורה באמירות קשות ומסוכנות של נבחרי ציבור שבמקום לנהוג באחריות, מלהיטים שנאה וכעס בניסיון לקושש קולות בקלפי. הרשימה המשותפת תמשיך לפעול כנגד אלימות ולעידוד שיח שוויוני ודמוקרטי".

ח"כ מיכל בירן (עבודה) מועמדת המחנה הציוני, שהשתתפה בכנס, פרסמה בעקבות האירוע סטטוס שבו היא מטילה את האחריות לאלימות על "נציגי ציבור ופוליטיקאים קיצוניים, משני צידי המתרס כאחד".

סרטון על ההתקפה הימנית:

http://elections.walla.co.il/item/2834631